Článek
Peugeot 504 byl představen veřejnosti na autosalonu v Paříži v září 1968 coby nová vlajková loď automobilky. Odhalení nejnovějšího Peugeotu bylo původně naplánováno na červen, ale kvůli politickým nepokojům ve Francii bylo na poslední chvíli odloženo. „Francouzský mercedes“ okamžitě zaujal veřejnost i novináře spojením elegantní karoserie od Pininfariny, silného motoru a komfortních jízdních vlastností.
Odborné motoristické novináře Peugeot 504 zaujal natolik, že jej zvolili jedním ze tří finalistů soutěže Evropské auto roku 1969. „Pětsetčtyřka“ v soutěži získala celkem 119 bodů a s přehledem zvítězila nad konkurenčním BMW 2500/2800 (77 bodů) a Alfou Romeo 1750 Berlina (76 bodů). Souboj o druhé místo byl velmi vyrovnaný, ale Peugeot 504 získal zlatou medaili s velkým náskokem.
Ve finálovém souboji komise nejvíce ocenila styling karoserie, kvalitu zpracování, sílu pod kapotou, pohodlí, jízdní vlastnosti, výhled z interiéru a celkové sladění všeho dohromady. Už v době uvedení na trh byl Peugeot 504 jedním z mála francouzských aut, která byla přirovnávána k povedenějším německým vozům. Pozitivním přijetím veřejností a slavnostním oceněním novináři však životní cyklus úspěšného Peugeotu teprve začínal.
Peugeot 504 se rychle rozšířil po celém světě a mimo Francii se vyráběl také v Argentině, Austrálii, Chile, Číně, Egyptě, Keni, Nigérii, Portugalsku, Jihoafrické republice, ve Španělsku a na Novém Zélandu a Taiwanu. V rozvojových zemích se špatnými silnicemi si jej řidiči oblíbili zejména kvůli robustní karoserii, dlouhému zdvihu zavěšení a odolnému pohonnému ústrojí s chráněným hnacím hřídelem.
V bývalých francouzských koloniích v Africe jsou nesmrtelné Peugeoty 504 populární až do dnešních dnů. Nejčastěji je využívají místní taxikáři a své příznivce našly i praktické náklaďáčky, přičemž většinu vozů pohání odolné diesely Indenor, které se do nabídky motorizací dostaly postupem let.
Peugeot 504 se vyráběl dlouhých 41 let a celkem vzniklo přibližně 3,71 milionu exemplářů. Nigerijské zastoupení Peugeotu nabízelo konfigurátor a možnost objednání nového vozu až do května 2008 a v Číně byla produkce pick-upů ukončena v roce 2009.