Článek
Anketa o Evropské auto roku 1965 se uskutečnila v roce 1964, kdy se v Československu začínalo vyrábět populární embéčko, které bylo prvním sériově modelem Škoda se samonosnou karoserií a proslulou koncepcí pohonu „vše vzadu“. Na západě mezitím o titul nejlepšího vozu pro následující rok soutěžil americký Ford Mustang, britský Austin 1800 a italské Autobianchi Primula.
Ve finále soutěže se odborná porota motoristických novinářů rozhodla udělit zlatou medaili Austinu 1800, zatímco menší lidový Primula získal stříbro a americký sporťák si domu za oceán odvezl bronz. Receptem na úspěch Austinu byla kombinace praktického a prostorného interiéru s velkým zavazadlovým prostorem o objemu 480 litrů.
Austin 1800 se v roce 1964 stal zakládajícím členem modelové řady ADO17, kterou vyvíjel automobilový koncern British Motor Corporation, a na svou dobu nezaostával ani použitou technikou. Hlavní inženýr Alec Issigonis, tvůrce původního Mini, při vývoji použil nezávislé zavěšení všech kol s pryžovo-kapalinovým systémem Hydrolastic, jímž nahradil tradiční tlumiče a pružiny. Spolu s moderním podvozkem se v karoserii od Pininfariny nacházela čtyřválcová osmnáctistovka s tyčkovým rozvodem OHV o výkonu 62 kW.
Ani supermini Autobianchi Primula nebylo technicky zaostalým autem, protože bylo italským průkopníkem v pohonu předních kol, ale Austin 1800 vyvolává obdiv především vítězstvím nad legendárním Fordem Mustang. Uvedením sportovního vozu pro dělnickou třídu udělal Ford odvážný krok, který se mu vydařil a přinesl mu úspěch. Mustang se stal senzací už při oficiálním představení a okamžitě se začal prodávat v ohromujících počtech.
Zatímco se v letech 1964 až 1975 na evropském trhu prodalo přibližně 221 tisíc exemplářů Austinu 1800, americký Mustang lámal prodejní rekordy. Výroba Mustangu započala v květnu 1964, a již po osmnácti měsících sjížděl z výrobní linky miliontý kus. Hlavním důvodem tohoto úspěchu však byla skutečnost, že se Ford Mustang prodával na výrazně větším trhu než Austin, a snažili se jej získat i zájemci z celého světa.
Austin v soutěži Evropské auto roku zvítězil pouze jedinkrát a celá značka je již dlouhou dobu minulostí. Společnost Austin Motor Company ukončila činnost v roce 1987, kdy se společnost Austin Rover přejmenovala na Rover Group.