Článek
Hyundai chce se svým Genesisem uspět, což znamená okamžitou konkurenceschopnost ve všech segmentech, do kterých se podívá. Do roku 2020 by chtěla mít automobilka na trhu šest vozů s novým prémiovým logem. Luxusní sedan, SUV, sportovní vůz, crossover, kupé... to ostatně není žádné překvapení, už dřívější auta s přídomkem Genesis (u nás se prodávalo Hyundai Coupé a relativně nově i sedan Hyundai Genesis) měla jasnou image - lepší materiály, silnější motory, kvalitnější zpracování. Touhle cestou chce jít Hyundai u samostatné značky mnohem důrazněji, což znamená, že chystané limuzíny, které jsme zatím viděli pouze na autosalonech coby koncepty, budou mít velké a silné motory.
Nabídka omezená šestiválcovými a osmiválcovými benzíny, případně pokrokovými hybridy, však připadá Korejcům nedostatečná, co se Evropy týče. Hyundai bolestně chybí silné diesely a má pocit, že minimálně v Evropě se bez nich neobejde. Proto se rozhodla start Genesis v Evropě odložit minimálně do roku 2020. Na základě situace ve vývojových odděleních, ale i po analýze úspěchu jednotlivých modelů v jiných regionech, se pak rozhodne, co se v Evropě uvede a co ne, případně s jakými motorizacemi.
Silnější diesel by se skutečně Hyundai hodil jako sůl a to nejen pro Genesis. A Korejci na něm už určitě horečně pracují.