Hlavní obsah

Elektromobily Škoda poznáte na první pohled podle světel

Foto: Škoda Auto

Koncept Vision iV předznamenává první zcela nový elektromobil Škoda

Automobilový průmysl překračuje práh éry elektromobility. Každá velká automobilka už chystá vlnu hybridů a elektromobilů, které brzy zaplaví trh. Svou elektrickou novinku má pro příští rok přichystanou i Škoda a do éteru o ní prosakuje čím dál víc informací. Na co se tedy můžeme těšit?

Článek

Britský Autocar zpovídal Bernharda Maiera, šéfa škodovky, aby zjistil, co můžeme od chystaných elektromobilů mladoboleslavské automobilky vlastně čekat, a jak se budou lišit od běžných modelů. Koncept Vision iV je první vlaštovkou škodováckých elektromobilů a dává solidní představu o směřování a designu sériových modelů. Právě na základě Vision iV se už příští rok představí moderní elektrické SUV určené do prodeje. Stát bude na platformě MEB Volkswagenu a nabídne řadu těch nejmodernějších designových, ale i technologických prvků. Jen během následujících dvou let plánuje Škoda Auto na vývoj dalších elektromobilních nebo hybridních modelů vynaložit až 2 miliardy eur, do roku 2025 pak uvede 10 elektrifikovaných modelů (4 PHEV a 6 EV).

A protože je první, naznačuje chystaný vůz, jak budou všechna ta další auta vypadat. Maier totiž prozradil, že všechny elektrické modely budou oproti těm konvenčním designově odlišné, aby je zákazníci snadno rozpoznali. Nejvýraznějším znakem bude přední maska protnutá LED světelným pásem, spojujícím přední světlomety s pásem denního svícení. Světelný pás je vyroben z plexiskla, ale inspiraci pro svou podobu vzal z českého sklářství, které je dobře známo po celém světě. Zajímavá je i maska jako taková, protože jejím primárním účelem není chlazení motoru a její žebrování je proto neprůchozí. Bude tak plnit hlavně designový účel.

Sériová verze Vision iV se na trh dostane hned s dvojí konfigurací elektromotorů a se třemi druhy baterií. Ty budou mít kapacitu buď 49, 60 nebo 82 kWh, přičemž ta nejsilnější nabídne dle cyklu WLTP dojezd až 480 kilometrů. Standardně dostane nové elektro-SUV pohon všech kol, kdy u každé nápravy bude jeden elektromotor. Mluví se ale i tom, že škodovka v levnější specifikaci nabídne verzi jen s pohonem zadních kol a jedním elektromotorem. Auto se v každém případě obejde bez klasické převodovky, proto bude mít omezenou nejvyšší rychlost na 180 km/h.

Foto: Škoda Auto

Kolik se toho změní při přerodu konceptu Vision iV do sériového modelu, můžeme jen tipovat. Už teď ale víme, že LED světelný pás v přídi zůstane na svém místě a stane se poznávacím znamením elektromobilů Škoda

Na další podrobnosti a finální jméno prvního elektromobilu si ještě budeme muset počkat, ale Bernhard Maier kromě dosavadního tajemství se světelným pruhem na přídi také odhalil, že elektromobily Škoda poznáme i podle přídomku iV, který ponesou. Označení iV se objeví se objeví i na plug-in hybridech – první bude již za pár dní odhalený Superb iV, po něm také Kodiaq iV. Elektrická budoucnost bude v podání automobilky Škoda tedy hodně zajímavá!

Načítám