Článek
Volkswagen vstoupí do éry elektromobility s modelem pojmenovaným jednoduše ID.3, prvním členem rodiny, která se postupně rozroste o sedan, crossover a van. Hatchback ID.3 velikostně odpovídá oblíbenému Golfu, stojí však na zcela nové „elektrické“ modulární platformě MEB, kterou bude sdílet celá ID rodina.
Zatím o něm s jistotou víme vlastně jen to, že bude nabízen ve třech variantách s dojezdem 330 km (nejspíš půjde o baterii s kapacitou 45 kWh), 420 km (58 kWh) nebo 550 km (77 kWh) měřených v režimu WLTP. Technika ID.3 prý umožní nabíjení až 125 kW DC a při nabíjení ze 100 kW zdroje by měl dokázat nabít 250 km dojezdu za pouhých 30 minut.
Nu, a to je vše, Volkswagen víc technických informací neodtajnil. Neukázal ani fotku interiéru a exteriér nového modelu nechal při prezentaci pokrytý maskovací fólií, která ukázala hodně, ale ještě ne vše. Na oficiální přestavení si musíme počkat až na zářijový autosalon ve Frankfurtu.
To však nezabránilo nedočkavým zákazníkům zaútočit na čerstvě spuštěný předobjednávkový systém – za prvních 24 hodin jich hned 10 000 složilo vratnou zálohu ve výši 25 tisíc Kč! To sice nedosahuje míru šílenství, které se spustilo při představení Tesly Model 3 (přes 130 tisíc objednávek za prvních 24 hodin), ale i tak předčilo očekávání Volkswagenu, počítačové servery, na kterých rezervační systém běžel, měly prý problém ustát nápor uživatelů. Národní kvóty se prý rychle zaplňují, podle Davida Valenty, PR manažera českého zastoupení, zbývá pro ČR už jen posledních pár kusů.
Počet objednávek je zajímavý i proto, že VW dosud neoznámil ani cenu novinky. Odhaduje se, základní verze by se měla pohybovat kolem částky 30 tisíc euro (cca 770 000 korun) a prostřední verze pak bude stát těsně pod milionem korun. První zákazníci pak budou odměnění verzí 1st Edition, jejíž výbava bude zahrnovat také navigaci, LED matrix světlomety, lepší hlasové ovládání a poukaz na odběr 2 000 kWh elektrického proudu.
Svá auta ale nedostanou dřív než v polovině roku 2020, kdy se spustí výroba v závodě ve Zwickau – ano, právě v původním rodišti bakelitového Trabanta. Z ní by po kompletním náběhu produkce mělo vyjíždět kolem 330 tisíc elektromobilů rodiny ID ročně. Vypadá to, že nebudou mít problém najít pro ně dostatek zákazníků…