Článek
S příchodem elektromobility se nakopl i rozvoj off-roadů, které poslední roky patřily k minoritnímu segmentu. Svěží vítr do plachet tak vnáší nejen Rivian, ale také automobilka GMC či třeba právě Fering s modelem Pioneer, za jehož vznikem stojí bývalý konstruktér Ferrari či McLarenu Ben Scott-Geddes.

Za Pioneerem stojí významný konstruktér, který dělal pro Ferrari, McLaren nebo BMW
Tenhle britský teréňák má tu zvláštnost, že na jeden zátah zvládne ujet až 7 000 kilometrů, což je na elektromobil naprosto ohromující číslo, jenže není všechno zlato, co se třpytí. Vůz mimo dvou elektromotorů o celkové síle 600 Nm využívá též práce vznětového tříválce o objemu 0,8 litru spalujícího bionaftu, který generuje energii pro extrémně odolné lithium-titanátové akumulátory, jež samy o sobě poskytnou dojezd okolo 80 kilometrů. Ale s dieselovým pomocníkem vzroste operační rozsah o 6 920 kilometrů.

Fering Pioneer bychom mohli označit jako REEV – Range Extended Electric Vehicle. Jde tedy o elektromobil s palubním prodlužovačem dojezdu
Výrobce ovšem neudává, jak objemné palivové nádrže potřebujete. Zmiňuje jen, že pro nejdelší dojezd je nutné mít velmi specifické tanky…
Rozměrově by auto mělo být kratší než Mondeo v kombíku (necelých 4,9 metru), vážit 1 500 kilogramů a uvézt totožných 1 500 kilogramů. Základ vozu tvoří hliníkový prostorový rám, zatímco panely karoserie jsou vyrobeny z tkaniny. To nám ihned ponouklo vzpomínku na legendární Trabant, jehož tělo bylo zhotoveno z duroplastu.

Tahle nějak má finální produkt vypadat bez maskování. S bočními zpětnými zrcátky se nepočítá, výrobce sází na kamery
Fering svého Pioneera intenzivně testuje a doufá, že se v sériové produkci objeví už v první polovině příštího roku. Pick-up má zaujmout hlavně dobrodruhy, objevitele nebo záchranné složky, k čemuž nabízí ještě jednu výhodu spojenou se zastavěným dieselem – ten může živit proudem například přídavná světla nebo jiné elektrospotřebiče.

Auto necílí na masy, nýbrž na specialisty
Vzhledem k tomu, kdo za projektem stojí a co dokázal, není tento pionýrský počin nikterak nereálným automobilem. A jelikož necílí na masy jako třeba Rivian, Ford nebo (někdy možná) Tesla, může se dost dobře stát, že jednou někde při zásazích v divočině uvidíte operovat právě pick-up od Feringu, jemuž se právě teď možná i smějete…