Hlavní obsah

Elektrický Volkswagen ID.3 má pět hvězd od Euro NCAP

Foto: Euro NCAP

Pokud někdy nad bezpečností elektromobilů při havárii visely nějaké otazníky, tak je elektrický Volkswagen ID.3 právě rozptýlil. Novinka prošla nárazovými testy organizace Euro NCAP s výborným výsledkem – ID.3 s přehledem získal maximální pětihvězdičkové hodnocení.

Článek

Všechna evropská auta se dnes staví dle nejvyšších bezpečnostních standardů a platí to i pro elektromobily. Kdo dnes nezíská skvělé hodnocení, ten to hodně zpackal. Volkswagen ID.3 se vyhnul jakýmkoliv minelám a s přehledem boural na pět hvězdiček.

Elektromobil od Volkswagenu v rámci nárazových testů Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) získal v rámci hodnocení bezpečnosti dospělých cestujících 87 procent, za ochranu dětí pak 89 procent. Euro NCAP na autě provádí čelní a boční náraz při rychlostech 64, respektive 50 km/h. Při zkoumání zatížení figurín Euro NCAP zjistilo, že došlo k většímu tlaku u řidiče v oblasti hrudníku, v ostatních ohledech ale komisaři nezaznamenali u dalších cestujících zvýšené riziko.

Premiéru ve voze Volkswagen má centrální airbag mezi předními sedadly. Vzduchový vak omezuje kontakt při boční kolizi, kdy často dochází ke kontaktu hlav řidiče a spolujezdce. Toto řešení začíná koncern Volkswagen aplikovat také v dalších modelech, premiéru má centrální airbag také v Octavii čtvrté generace. Za absenci kolenního airbagu ale ID.3 ztrácelo body v hodnocení.

Hodnocení ochrany sražených chodců bylo ze všech kritérií nejslabší, ale v kontextu dalších vozidel nejde o nic tragického – výsledných 71 procentních bodů bylo především důsledkem standardní a nikoliv aktivní kapoty. Z hlediska struktury karoserie při srážce chodce měl ID.3 kromě předních sloupků ve všech částech nadprůměrně dobré hodnocení.

Za asistenční systémy dostal elektrický Volkswagen hodnocení 88 procent. Součástí výbavy je systém nouzového brzdění, adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v koloně nebo pomocník pro bezpečné vycouvání z parkovacího místa.

Těch pět hvězd není pro Volkswagen kdovíjaký zázrak na bouchání šampaňského, ale pouze splněná povinnost a výsledek skvělé přípravy v rámci simulací a konstrukce. Důležité je, že nedošlo k žádné anomálii, auto se nevznítilo a nezačalo hořet, což je u elektromobilů největší strašák. Zdá se tedy, že masově vyráběné elektromobily budou minimálně stejně bezpečné jako jejich konvenční předchůdci.

Načítám