Hlavní obsah

Elektrický UAZ Hunter z Česka začíná na milionu

Foto: MW Motors

UAZ Hunter na baterky? Může to vůbec fungovat?

Že se v Česku už pěkných pár let prodává klasický UAZ Hunter se spalovacím motorem, je více méně známé, ale tušili jste, že jedna (skoro) plzeňská firma dotáhla až do konce projekt elektrického modelu? Vůz pojmenovaný MWM Spartan nyní odhaluje svoje ceny, které začínají na jednom milionu korun. Bláznovství, nebo potenciálně úspěšný zelený off-road?

Článek

Psal se březen roku 2020 a my vám přinesli žhavou novinku o tom, že nedaleko Plzně sídlící společnost MW Motors se chystá k už představenému modelu Luka EV uvést na trh rovněž elektrický UAZ Hunter, přejmenovaný na MWM Spartan. Vozidlo určené prvně pro britský trh se nyní ukazuje také ve variantě s levostranným řízením a odhaluje rovněž své ceny.

Designově Spartan poznáte podle upravené masky ve stylu Jeepu a uvnitř díky digitální přístrojovce, jinak vše ostatní zůstává vesměs zachované dle ruského originálu. Původní zážehový čtyřválcový motor o objemu 2,7 litru (99 kW) však nahradil vodou chlazený elektromotor naladěný na 120 kW a 600 Nm točivého momentu, což je úctyhodné číslo.

Foto: MW Motors

Zvenčí se designově vůz mimo přídě od originálu prakticky neliší

Vzhledem elektropohonu má železný pětimístný off-road automatickou převodovku, respektive při stání si můžete kvalty (je jich pět) měnit. Nechybí ani připojitelný pohon 4x4, přídavná redukční převodovka a nejvyšší rychlost 130 kilometrů za hodinu. Koho zajímá tažná kapacita, jistě ocení možnost zavěsit na kouli až 2 500 kilogramů těžký přívěs.

Na svých webových stránkách firma udává dojezd vozu s akumulátorem o kapacitě 62,16 kWh 150 kilometrů, ale také 240 kilometrů. Vzhledem k tomu, že spartánský Hunter dobře známe a víme, že jeho aerodynamika je prakticky nulová, věříme té první variantě, a to spíše s odřenýma ušima.

Foto: MW Motors

Uvnitř najdete přepracovanou přístrojovku, nyní plně digitální

Výrobce nedávno spustil rovněž on-line konfigurátor, kde najdete verzi s levostranným i pravostranným řízením a čtyři barevné varianty lakování (zelená, bílá, šedá metalíza, černá metalíza). V nabídce je taktéž varianta s plátěnou střechou (soft-top), u které ovšem chybí možnost připlacení si za uzávěrku zadního diferenciálu nebo systém ABS. Za v přepočtu 12 500 Kč vám firma auto dočasně ochrání proti korozi a za 3 750 Kč přidá dodatečné couvací světlo – této pobídce se ovšem vyhněte, druhá couvačka se instaluje na hulváta místo zadní mlhovky.

Foto: MW Motors

Auto lze nabíjet i na veřejných stanicích

Zajímavý se jeví paket Trophy, známý z klasických spalovacích verzí. Tento doplněk vám přidá čtyři litá kola (rezerva bude ocelová), terénní pneumatiky a kovovou ochranu tyčí řízení. Z dalšího nabízeného příslušenství jmenujeme přední pevnostní nárazník, naviják Warn, expediční nosič na střechu, žebřík, boční prahové nášlapy či systém monitoringu tlaku v pneumatikách (TPMS).

A na kolik že dvoutunový elektrický UAZ Hunter nevydávající kravál vyjde? Inu startovní cena MWM Spartanu začíná v přepočtu dle dnešního kurzu na jednom milionu korun (39 900 eur) a nikde se nepíše, zdali jde o částku s daní nebo bez daně (počítáme, že spíše bez, jelikož auto cílí na export).

Foto: MW Motors

Nabíjecí konektor je důmyslně zastavěn za víkem běžně kryjícím hrdlo palivové nádrže

Tak či onak zážehový Hunter AMC od českého importu uazů vyjde na 420 tisíc Kč bez daně, což je necelých 510 tisíc korun s daní – zaplatíte za něj tak daleko méně než za jeho elektrosouseda. A dojezd na benzin? Díky dvěma propojeným nádržím reálně přes 400 kilometrů kombinovaně a ještě něco málo paliva zbyde.

Ptali jsme se vloni a zeptáme se i dnes – myslíte si, že má elektrický UAZ Hunter potenciál na obchodní úspěch? V březnu 2020 si jen 9,1 % z vás myslelo, že jde o vůz nové éry, zatímco 32,8 % čtenářů autu dávalo naději, pouze pokud bude levné. Celých 10,6 % respondentů projevilo nezájem o elektrické off-roady, ovšem 47,5 % uživatelů (skoro) plzeňský MWM Spartan absolutně odsoudilo za kacířství. Takže jak to dopadne po roce, když už známe oficiální ceny a přibyla verze s levostranným řízením?

Uspěje tedy podle vás UAZ Hunter na baterky?
Ano, jistě, elektropohon je cesta budoucnosti
9,5 %
Pouze pokud bude stát stejně jako ten se spalovacím motorem
14,7 %
Spíše ne, elektrické pohony nikoho moc nezajímají
56 %
Jak už jsem řekl/a, absolutně ne, jde o kacířství!
19,8 %
Celkem hlasovalo 1358 čtenářů.
Načítám