Hlavní obsah

Elektrický prototyp Fordu F-150 utáhl přes 566 tun nákladu!

Foto: Ford

Elektrický Ford F-150 utáhl 10 vagonů naložených 42 auty na vzdálenost 300 metrů

Legendární Ford F-150 se narodil v roce 1948 a posledních 42 let je nejen nejprodávanějším pick-upem, ale prostě nejprodávanějším autem v USA vůbec – jen v roce 2018 se ho prodalo přes 900 tisíc kusů! Doba elektrická před něj však staví obrovskou výzvu. A zdá se, že neúnavný pracant F-150 si s ní poradí po svém – hrubou silou.

Článek

Ford se nijak netají tím, že vyvíjí čistě elektrickou verzi svého oblíbeného pick-upu F-150. V budoucnosti se bez ní prostě neobejde. Jenže i když to může vypadat jako rizikový krok, ve skutečnosti to uživatelům může přinést řadu vítaných benefitů – především obrovskou tažnou sílu.

„Maximální točivý moment od nulových otáček“, jedna z hlavních výhod elektromotorů, není jen líbivá fráze marketingových blábolů v prodejních příručkách. Tahle masivní síla je skutečná a využijete ji zejména při převážení nebo tahání těžkých nákladů. To se Ford rozhodl prokázat prakticky kouskem, který se ještě nikomu nepodařil.

Za jeden z prototypů elektrického F-150 zapřáhli 10 dvoupatrových vagonů naložených 42 kusy F-150 všech generací (jeden kus za každý rok, co je nejprodávanějším autem USA) o celkové hmotnosti jeden a čtvrt milionu liber, čili v metrickém systému přes 566 tun! A prostě se rozjeli (za volantem seděla šéfinženýrka projektu Linda Zhang). Elektrický F-150 zvládl rozhýbat tuhle neskutečnou hmotu bez protočení kol, bez usmažení spojky a bez řevu týraného motoru – zvládl to v naprosté tichosti a s přehledem.

Což je přinejmenším obdivuhodné, ale spíš rovnou šokující, protože dosavadní rekordy produkčních pick-upů jsou sotva třetinové – Toyota Tundra v roce 2012 táhla 12 kilometrů na speciálním vleku 150tunový raketoplán, SUV Nissan Patrol o rok později rozhýbal 170tunový nákladní letoun Iljušin Il-76. Ale elektrický Ford F-150 se jejich výkonům vysmál a jejich rekordy roztrhal na cucky.

Ford dosud nezveřejnil žádné technické detaily ani konkrétní výkonové parametry svého elektrického prototypu, ale tento výkon slibuje, že budou pozoruhodné. Na další informace si tak musíme počkat až do příštího roku, kdy bude vůz oficiálně představen. Na trh pak dorazí nejspíš až v roce 2021. Jsme zvědaví, jestli to bude stejný dříč jako jeho konvenční verze… Ale on ji nejspíš rovnou trumfne!

Načítám