Hlavní obsah

Elektrický Mercedes S byl představen. Zatím jako koncept

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQS má organické tvary a techniku, která není zase až takové sci-fi, jak byste si mohli myslet

Mercedes si nemohl dovolit přijet do Frankfurtu bez elektromobilu. A přivezl rovnou jeden z nejlepších, ne-li ten nejlepší. Koncept EQS je vizí elektrické třídy S. Za spoustou frází v dlouhé tiskové zprávě se skrývá velkoryse pojatý luxusní elektromobil s dokonalou aerodynamikou a úchvatným interiérem.

Článek

Přestože by se na první pohled mohlo zdát, že jde o vůz pro Toma Cruise do dvanáctého pokračování Mission Impossible, vězte, že toto auto nepohání miniaturní jaderný reaktor ani pulzní generátor částic, ale dva elektromotory a mezi nimi bateriový pack uložený v podlaze. Jde tedy o konvenční techniku pro moderní elektromobily. A to by mohlo znamenat, že je to sice jen koncept, ale ne sci-fi.

Foto: Mercedes-Benz

Interiér je odvážný, ale pořád je tady volant, palubní deska a autonomní řízení je na úrovni 3

Kapacita lithium-iontových akumulátorů je cca 100 kWh, což by při výkonu 350 kW mělo vydat na dojezd až 700 kilometrů. Připomeňme si, že taková Tesla S či nové Porsche Taycan nejsou od této mety nijak daleko. A ani další údaje ohledně EQS se nejeví jako nepodložené, byť zrychlení na stovku pod 4,5 s a maximální rychlost přes 200 km/h zní jako velmi působivá čísla. A stejně oslnivě působí i možnost extrémně rychlého nabíjení – 80 % energie za méně než dvacet minut!

Jestli technologické věci zní velmi dobře, tak designové pojetí EQS nelze označit jinak než jako fantastické. Elegantní a přísně aerodynamické tvary dvoubarevně lakované karoserie jsou jako živý organismus, přičemž dojem ještě umocňuje světelný pás diod obepínající celé auto a svítící mřížka v masce. Na zádi auta je pak 229 LED diod, všechny ve tvaru miniaturní třícípé hvězdy, která tvoří koncová a brzdová světla. Je to opulentnost sama.

Kabina řidiče je organická a odvážná stejně jako zbytek auta, ale s potěšením kvitujeme, že je tady pořád volant a palubní deska s běžnými ovladači. Mercedes má sice technologie pro ryze autonomní řízení, ale stále říká, že nejdůležitější součástkou celku je řidič, a tak se jeho autonomní systémy  zastavují na úrovni 3. EQS by tedy mělo být schopné samostatné jízdy po dálnicích, avšak řidič by měl být vždy připraven převzít kontrolu nad vozem.

Mercedes se vyhýbá spekulacím, jak moc je EQS jen koncept či výhled do blízké budoucnosti. Ovšem použité technologie nejsou nereálné. A co se týče designu, vzpomeňme na koncepty, které daly život modelu CLS nebo nové třídě S. Jestli je tohle budoucnost Mercedesu, tak by se měli v BMW a Audi začít hodně snažit…

Načítám