Článek
Samořiditelná elektrická auta rychlá jako supersporty, rakety přistávající zpátky na zemi, kolonizace Marsu – nápady Elona Muska jsou jako z hlavy nenapravitelného snílka, ale v GMC si řekli, že mu (přinejmenším v automobilovém světě) vypálí rybník, a specifikace svého nového elektrického Hummeru nechali navrhnout partičku předškolních dětí. Takže děti, jaké byste chtěli auto, až budete velké?
Chceme obrovské auto, aby se do něj vešli všichni mí kamarádi i s hračkami! A taky aby to byl kabriolet! A aby bylo pohodlné na silnici! A projelo jakýkoliv terén! A taky aby bylo rychlé jako raketa! Nejspíš tohle všechno vykřikovaly do kouzelného sluchátka, protože se z druhé strany ustřiženého drátu ozvalo jen: „Ale jistě, žádný problém!“ A tak tu máme nový Hummer SUV.
Samozřejmě je velice podobný již dříve představené verzi pick-up – má rozměry jako rodinný dům (délka 5 metrů, rozvor 3,2 metru) a přibližně stejně ladné křivky, akorát místo korby má vzadu klasický krytý úložný prostor. Odnímatelné střešní panely dokážou auto v teplém počasí pěkně provzdušnit.
Hummer má taky praktickou a prostornou kabinu (po složení zadních sedadel nabídne až 2 316 litrů přepravní kapacity, menší úložný prostor je pod přední kapotou) nadupanou nejmodernějšími technologiemi (12,3palcový digitální kokpit, 13,4palcový infotainment, mobilní a online konektivita, schopnost semi-autonomní jízdy atd.). Ale to není to nejdůležitější…
Nejdůležitější jsou jeho terénní schopnosti, protože bez nich by Hummer nebyl Hummerem. Jeho vzduchový podvozek má světlou výšku 40 centimetrů a umožňuje zdvih až 33 centimetrů, brodivost dosahuje 81 cm, nájezdové úhly na obou koncích jsou 60° a překážkou pro něj není ani schod o výšce 45 cm. Natáčení zadní nápravy zvyšuje obratnost (na otočení mu stačí 10,8 m) a k dispozici je i režim krabí chůze, kdy se zadní kola vytočí stejný směrem jako přední, a Hummer tak může jet bokem. K dispozici je i kamerový systém kolem celého auta, abyste měli vždy dokonalý přehled o situaci.
Tyto zázraky jsou možné hlavně díky kompletně elektrickému pohonu, dostupnému hned v několika variantách. Základem je dvoumotorová verze s výkonem 625 koní a dojezdem přes 400 km, na vrcholu pak stojí třímotorová 830koňová varianta s dojezdem přes 450 km, která zvládne stovku za balistických 3,5 sekundy. Díky 800V architektuře, umožňující nabíjení výkonem až 300 kW, bude i dobíjení bleskurychlé. Mimochodem, pick-up má ještě brutálnější 1000koňovou verzi, tolik baterií se však na zkrácený rozvor SUV nevejde, proto má i snížený výkon. 830 koní by vás však nemuselo urážet – málokterý supersport může nabídnout takhle početné stádo.
Nový GMC Hummer možná vypadá jako dětské fantazírování, ale tohle auto si budete moci skutečně koupit – i když si budete muset počkat až do jara 2023. Americký ceník bude začínat na částce 1,8 milionu korun (v přepočtu), špičkové verze přijdou na 2,5 milionu. Už začínáte šetřit, abyste si splnili dětský sen, o kterém jste ani nevěděli, že ho máte?