Hlavní obsah

Elektrické SUV ze Škodovky bude v roce 2021

Foto: Škoda Auto

Elektrické SUV bude mít předobraz konceptu Vision

Nejsou to sice ještě oficiální informace, ale co vám teď prozradíme můžete brát jako hotovou věc, máme totiž zprávy od opravdu dobrého zdroje přímo z Mladé Boleslavi. Elektrické SUV ze Škodovky se bude vyrábět ve dvou verzích, se splývavou i s běžnou zádí, a bude mít dojezd až 470 kilometrů! Ceny začnou na částce okolo 900 tisíc. A elektrické Citigo poslouží jako test připravenosti prodejní sítě!

Článek

Šéf českého zastoupení Škodovky Luboš Vlček v exkluzivním rozhovoru pro Garáž potvrdil, že prvním elektrickým modelem s okřídleným šípem ve znaku bude malé Citigo, ale že další elektrické auto bude vycházet z konceptu Vision E. My jsme teď zjistili, že nové čistě elektrické SUV se plánuje i v provedení se splývavou zádí, tedy v takové podobě, jakou je čínská Škoda Kamiq.

Oba dva vozy budou stát na koncernové platformě MEB a podle našeho zdroje se designéři v rovině exteriéru drží konceptu Vision E, jenž se dočkal vřelého přijetí, ale uvnitř si užívají tvůrčí svobody, která je daná plochou podlahou a rozložením pohonného ústrojí. Co víme, tak po nové škodovce (nástupce Rapidu), která bude vycházet z konceptu Vision RS, to bude druhé auto s úplně novou architekturou palubní desky. „Je to vlastně jako Vision X, jen bez všech těch cinkrlátek,“ řekl náš zdroj. A potvrdil velkou obrazovku na středovém tunelu a digitální palubní desku.

Velikostně bude elektrické SUV ze Škodovky někde mezi Kodiaqem a Karoqem, jeho baterie budou uložené v ploché podlaze a auto by mělo mít dojezd až 470 kilometrů. Vůz, který se bude vyrábět v Mladé Boleslavi, bude mít cenovku s částkou okolo 900 tisíc Kč.

Foto: Škoda Auto

Plochá podlaha ukrývá bateriové články, designéři interiéru se tak nemusí příliš omezovat

Úplně první elektrickou škodovkou bude Citigo, které přijede už příští rok. Není to ale jen z důvodů větší kapacity baterií, které Citigo umožní dojezd až tři sta kilometrů, jak se oficiálně prezentuje, ale automobilka na něm chce své dealery naučit přechod na elektromobily a ujistit se, že změny s tímto spojené prodejci a servisní síť zvládnou.

Načítám