Článek
Vezměme to ale popořadě. Dělí nás pár měsíců od chvíle, kdy Škoda oficiálně strhne plachtu (nebo spíš maskovací fólii) z nejvýkonnějšího Kodiaqu. SUV se zvučným přídomkem RS si pod kapotou poveze již potvrzený dvoulitrový diesel se dvěma turby. Agregát 2.0 BiTDI o výkonu 240 koní známe třeba z Passatu, Arteonu nebo dalších modelů koncernu, ovšem škodovka se tímto pohonem pochlubí vůbec poprvé.
Kromě Kodiaqu RS, který teď nedávno zajel trochu kontroverzní rekord pro nejrychlejší sedmimístné SUV Nürburgringu, hovoří Favey – zatím v čistě teoretické rovině – o návratu Fabie RS. Po velmi oblíbené první generaci a méně oblíbené dvojce „stižené“ výhradně automatickou převodovkou třetí Fabia RS již nepřišla z důvodu nízkého zájmu zákazníků. Časy se ale mění a Favey pro Autocar zmiňuje, že nyní je na rychlý hatchback segmentu B trh připraven.
Jenže ještě než začnou příznivci rychlých Fabií skákat do stropu, je tu jeden drobný zádrhel. Aktuální generace mladoboleslavského „supermini“ se RS varianty už nedočká. Řeč je o generaci příští, jejíž příchod na trh je naplánován po roce 2020. O možnosti RS se tedy teprve jedná a je zde i docela reálná varianta, že přijde s hybridním pohonným ústrojím. Koneckonců okolo roku 2020 by měly modely automobilky přecházet právě do hybridní sféry.
A právě letopočet 2020 značí taky příchod elektrického SUV postaveného na konceptu Vision E. Nejedná se sice o první elektrický model automobilky, neboť toto prvenství si urvalo už malé Citigo-e, jenže jde o první, který má být postaven od základu coby elektromobil. SUV o velikosti mezi Karoqem a Kodiaqem využije koncernovou platformu MEB vyhrazenou pro elektrická auta a nabídne několik kapacit baterií, z nichž ta největší překoná dojezdem hranici 500 kilometrů.
Co se ceny týče, elektrické SUV bude pochopitelně o kousek dražší než obdobná konvenční auta se spalovacími motory. Zcela konkrétně zmiňuje Autocar základní částku okolo 28 000 britských liber, tedy v přepočtu 820 tisíc korun. Základní elektromobil proto vyjde zhruba na cenu středně vybaveného Kodiaqu.
Nás však zajímá ještě jedna podstatnější věc. I elektrické SUV se totiž dočká svého RS provedení, ovšem v malinko jiném pojetí, než na jaké jsme zvyklí. „Bude RS verze našeho budoucího elektrického auta, ale zaměřená víc na styling a na zážitky než na výkon.“ Jinými slovy, RS u elektromobilu označí spíše luxusní provedení s přidanými designovými prvky, výbavou a dalšími drobnostmi. Příchod elektrického SUV se zatím neznámým názvem proběhne ve zmíněném roce 2020 a RS verze se objeví o rok či dva později.