Článek
Nebudeme vás napínat, Taycan se závodním jezdcem Larsem Kernem za volantem zvládl obkroužit 20kilometrovou Severní smyčku bájného Nürburgringu za skvělých 7:42 min. Abyste měli představu, je to jen o čtyři sekundy pomaleji než u současné Panamery Turbo a stejně rychle, jako to umí minulá generace hbitého Caymanu GT4 nebo okruhově zaměřená 911 GT3 (generace 997.1)! To na elektrický sedan docela jde, ne?
Jenže Taycan není žádný obyčejný elektrický sedan, je to v první řadě pravé Porsche, takže mu jde i o rychlost a zábavu. Proto má výkon vysoko přes 600 koní (přesnou hodnotu vám ještě sdělit nemůžeme), pohon všech kol, nízké těžiště, precizní řízení a podvozek laděný právě při stovkách testovacích kol odkroužených na Nürburgringu. Taycan je tak na Ringu jako doma, což jeho čas na kolo jasně dokazuje.
Test na Nürburgringu, při kterém zajeli nejrychlejší kolo, byl vyvrcholením finálního ověřovacího programu Taycanu před jeho uvedením. Nejdřív musel zvládnout 26 ostrých startů 0-200 km/h za sebou (což je disciplína extrémně náročná na chlazení pohonu a baterií, o žaludku řidiče ani nemluvě), pak na vysokorychlostním testovacím okruhu Nardó najel 3 425 kilometrů v průběhu 24 hodin při rychlostech mezi 195 a 215 km/h (to vše v horku dosahujícím až 42 °C).
Zdá se tedy, že Taycan je připravený vrhnout se na nejnáročnější úkol – a to přesvědčit nás, že elektromobily mohou řidiči přinést skutečnou radost z řízení. My jsme se už svezli na sedadle spolujezdce, a i odtamtud to vypadalo hodně zábavně! Více vám o tom povíme již za týden, ve středu 4. září. Těšte se!