Článek
Audi v současné době nabízí dva elektromobily - SUV a kombi. Příští rok přijde do party další SUV a stylový crossover, který by se s přimhouřením obou očí dal pojmenovat jako SUV kupé. Dveře nebude mít dvě, ale čtyři a linie s prudce skloněnou zádí z povzdálí skutečně působí dojmem kupé.
Nový model je postavený na modulární platformě MEB, na které letos vyjede kupříkladu Škoda Enyaq. Studie Q4 a Q4 Sportback e-tron concept mají stejný technický základ. Jsou i podobně rozměrné: Sportback na délku měří 4,6 metru (+ 1 cm oproti Q4) a na výšku 1,6 metru (- 1 cm). Obě elektrické verze - tedy Q4 a Q4 Sportback jsou široké 1,9 metru a nabídnou rozvor náprav 2,77 metru.
Audi jsou poháněna dvěma elektromotory o celkovém nejvyšším výkonu 225 kW (306 koní). Síla motorů je přenášena na všechna čtyři kola. Obě verze se mohou pochlubit stejnou hodnotou zrychlení 0-100 km/h za 6,3 sekundy a nejvyšší rychlostí 180 km/h.
Lithium-iontové baterie jsou umístěné v podlaze mezi přední a zadní nápravou. Jejich kapacita činí 82 kWh, což zaručuje dojezd cca 450 kilometrů (dle metodiky WLTP). Audi bude prodávat i verzi s pohonem jenom zadních kol a zde je dojezd ještě o 50 kilometrů větší.
Akumulátory lze nabíjet nabíječkou s příkonem až 125 kW (pak trvá nabití na 80 procent celkové kapacity 30 minut). Kolik to zabere z běžného wallboxu či 230 V sítě automobilka neuvedla.
Uvnitř jsou čtyři sedadla potažená alcantarou. Z minimalistického interiéru dýchá luxus, který v posledním desetiletí najdete i ve většině sériových modelů se čtyřmi kruhy ve znaku. Středový displej je dotykový a obrazovka - mimochodem nakloněná k řidiči - má úhlopříčku 12,3 palce. Lahůdkou je pak head-up displej s funkcí rozšířené reality.
Automobil, který vidíte na fotografiích, je jenom konceptem. Základní tvary ale zřejmě zůstanou tak, jak jsou. A nutno proto říci, že zejména ze zadního tříčtvrtečního pohledu to této Audi velice sluší - všimněte si malého spoileru nebo efektní linky mezi oběma zadními světly. Typické jsou i výrazně tvarované blatníky a zvýrazněné prahy.
Tipujeme, že přibudou kliky u dveří, na přední masce se změní pár detailů. Otazník visí nad koly, ty z konceptu mají průměr 22 palců, ale je pravda, že i tak velké disky mohou některé modely Audi obouvat. Uvidíme, na každý pád se sériové provedení dalšího elektromobilu začne prodávat v příštím roce. Platí to pro standardní provedení i emotivnější pseudokupé.