Článek
„Jak bude vypadat A6 za 20 let?“ Nový koncept A6 e-tron vypadá tak moderně, jako by ho navrhovali právě podle takového vzletného zadání, které dovoluje designérům a technikům, aby pustili svou představivost ze řetězu a vytvořili něco hodně futuristického. Až na to, že produkční verzi uvidíme nejspíš už ke konci příštího roku…
Jak již název naznačuje, velikostně odpovídá současnému Audi A6 (4,96 metru na délku), ale to je asi tak vše, co mají tato dvě auta společného. Základem čistě elektrické A6 e-tron bude zcela nová modulární „prémiová“ elektrická platforma PPE, která bude sloužit i mnoha dalším koncernovým vozům v segmentech B, C a D. Tady ji ale můžeme vidět poprvé a její potenciál je skutečně ohromný!
Konfigurace skateboardového šasi s bateriovým balíkem v podlaze a jedním či dvěma elektromotory (pohon zadních nebo všech čtyř kol) je dnes již tradiční, ale kromě toho, že může podpírat auta o různé délce, její plochá architektura podporuje také změnu světlé výšky, takže stejně dobře na ní může jezdit elegantní sportovní sedan (jako A6 e-tron) i velké SUV s terénními ambicemi.
Pokroková 800V elektronická architektura bude umožňovat vysoké nabíjecí výkony až do úrovně 270 kW. Baterii s kapacitou 100 kWh, kterou disponuje koncept A6 e-tron, tak pohodlně dobijete (z 5 na 80 %) za pouhých 25 minut a 300 km dojezdu získáte za pouhých 10 minut u rychlodobíječky.
Koncept A6 e-tron slibuje dojezd přes 700 km, což už skoro odpovídá dojezdu dnešní naftové A6. Oproti ní však bude elektrická verze podstatně rychlejší – už pro základní verze slibuje Audi zrychlení z klidu na stovku pod sedm sekund, ty nejvýkonnější modely zvládnou tuto disciplínu pod čtyři sekundy. Dynamika A6 e-tron dokáže vyrazit dech a z jejích tvarů se posadíte na zadek.
V pohodě, dejte si na čas a celé auto si v klidu prohlédněte. Jen si pak nezapomeňte zavřít pusu. Můžeme pokračovat? Prima. Designéři vzali typické prvky, uhladili a vycizelovali je a výsledkem je neuvěřitelně ladný a čistý tvar působící futuristicky, přitom naprosto skutečně. Karoserie typu čtyřdveřové kupé (u Audi ho označují Sportback) prospívá nejen eleganci křivek, ale také aerodynamice – součinitel odporu vzduchu je pouhých 0,22! Přitom v roce 1982 vládly tvary Audi 100/C3 s hodnotou 0,30.
Posádka by každopádně neměla přijít o svůj životní prostor, právě naopak. Výhodou skateboardové platformy je totiž dlouhatánský rozvor a zcela plochá podlaha, což umožňuje návrhářům interiérů hotové divy s vnitřním prostorem. O podobě interiéru vám však nic říci nemůžeme, to si Audi ponechává zatím jako tajemství – vzhledem k tomu, že kabiny vozů této značky patří k tomu nejlepšímu na trhu, se ani nedivíme, že si v automobilce nechávají své nápady zatím pro sebe.
Čas totiž kvapí a konkurence nespí. Všichni se teď předhánějí, kdo přijde s atraktivnějším elektromobilem, kdo nabídne delší dojezd a časy nabíjení, nikdo netouží dát konkurenci výhodu ani v oblasti sdílení informací předčasně. Takže kdo porazí Teslu v její vlastní hře? Bude to BMW, Mercedes-Benz, nebo Audi? A co na to samotná Tesla? Prémiová bitva znovu nápadně nabrala na obrátkách a těžit z toho budeme my, zákazníci.