Hlavní obsah

Elektrická verze, nový posilovač. T6 v omlazené verzi

Foto: VW

Volkswagen T6.1

Volkswagen po třech letech omladil modelovou řadu T6. Změny nejsou velké, jak ostatně naznačuje i samotný název číslovaný ve stylu update počítačového programu. Přesto stojí T6.1 za pozornost, dorazila totiž čistě elektrická verze a spolu s ní nová vnitřní výbava.

Článek

Volkswagen je nejenom v případě modelové řady transporter/multivan proslulý tím, že od verze T5 (rok 2002) jsou změny na první pohled méně výrazné. Ale není divu, krabicovité tvary jsou geniálně navržené a na rozdíl od verzí z 80. a 90. let není třeba sahat po větších technických změnách.

Designové změny verze T6.1 musíte hledat pod lupou a výhradně na přídi. Napovíme vám: jde o větší otvory pro přístup vzduchu a zdvojený chromový pruh, který se táhne přes celou šířku. A pokud budete chtít, pro některé odvozené verze Transporteru/Multivanu můžete mít vpředu více decentních chromových detailů. Změnou prý prošel i design kol, automobilka ale k tomu nepřipojila bližší podrobnosti.

Foto: VW

Z boku nepoznáte, že se něco změnilo

Uvnitř je nový multimediální systém MIB3, který ve své největší verzi zahrnuje displej o velikosti 9,2 palců. Nově má integrovanou SIM kartu a nabídne výrazně vylepšené hlasové ovládání a propojení s internetem. Za příplatek lze mít namísto klasických budíků více než desetipalcový digitální přístrojový štít. Za řidičovým sedadlem nově může být užitečná vychytávka – zásuvka na 230 V.

Další změny jsou na první pohled neviditelné. Jde o upuštění od hydraulického posilovače řízení a přechod na elektrický. Než začnete brblat, že se tím z řízení ztratí cit (což je částečně pravda), je třeba si uvědomit, že díky elektrickému posilovači lze do auta přidat mnohé asistenční a bezpečnostní funkce. Jde například o standardně dodávaný asistent udržování v jízdním pruhu, nouzové brzdění, funkce pro stabilizaci při bočním větru nebo asistent pro jízdu s přívěsem.

Foto: VW

Kdo nemá rád analog, může mít nově dva displeje

Foto: VW

Vzadu je to stejné jako u verze před faceliftem

Nabídka motorizací zahrnuje dobře známé čtyřválcové jednotky 2.0 TDI. U dvou nejslabších motorů došlo ke zvýšení jejich výkonu – základ nyní nemá 84, ale 90 koní a namísto verze o výkonu 102 koní je tu hned 110 koní; verze o výkonu 150 a 190 koní jsou totožné.

Všechny motorizace plní novou emisní normu Euro-6d Temp. Verze 150 a 190 k lze mít s pohonem všech kol a dvouspojkovým automatem DSG (nejsilnější verze jej má standardně).

Ve spolupráci s německou firmou ABT přichází i elektrická verze, která má kapacitu baterií 38,8 nebo 77,6 kWh a nabízí dojezd na jedno nabití až 400 kilometrů. Elektromotor nabízí výkon 82 kW (112 k). Prodejní ceny zatím Volkswagen neoznámil, omlazená verze se začne prodávat na podzim letošního roku.

Související témata:
Načítám