Hlavní obsah

Elektrická Kia EV6 GT je rychlejší než supersporty

Foto: Kia

Kia představuje svůj nový elektromobil, který se rázem řadí na technologickou špičku nabídky elektrických aut. V první řadě přináší hi-tech platformu s ohromujícími parametry jízdní dynamiky i nabíjecího výkonu. Novinek je ale mnohem víc, raději si na to sedněte…

Článek

Sedíte? Tak si představte, že nový elektromobil Kia zvládne zrychlení z klidu na stovku za 3,5 sekundy! Disponuje totiž masivním výkonem 585 koní a jeho nekonečný zátah 740 Nm ho vystřelí vpřed s podobnou razancí, jako by do vás zezadu narazila lokomotiva. Nevěříte? Tak se podívejte, jak to EV6 v závodě na 400 metrů nandá supersportovnímu Porsche, Ferrari, Lamborghini i Mercedesu (jediný, koho nepředčí, je McLaren)…

Nejrychlejší verze EV6 GT je podobně rychlá jako Porsche Taycan 4S a disponuje i stejně sofistikovanou technikou – je totiž také postavená na špičkové 800V elektrické architektuře (sdílí ji s koncernovým sourozencem Hyundai Ioniq 5), která dovoluje nabíjení výkonem až 220 kW. Díky tomu nabijete na 100 km dojezdu podobně rychle, jako naplníte nádrž palivem (4,5 minuty) a nabití 10–80 % trvá pouhých 18 minut. Elektřinu z baterie ale v případě potřeby můžete využít i pro pohon dalších elektrických spotřebičů – třeba kávovaru na pikniku nebo nabíjení telefonu a notebooku při kempování (příkon až 3,6 kW).

Foto: Kia

Kia EV6 se hned zařadila mezi technickou špičku mezi elektromobily

V nabídce pohonů modelu EV6 budou dvě kapacity baterie nabízející dojezd mezi 400 a 500 km a hned několik výkonových variant elektromotorů, které budou pohánět zadní nebo všechna čtyři kola.

VerzeBateriePohonVýkon0–100 km/hDojezd
EV658 kWhRWD170 k a 350 NmN/A380 km
EV6AWD235 k a 605 Nm6,2 sN/A
EV677 kWhRWD228 k a 350 NmN/AN/A
EV6AWD325 k a 605 Nm5,2 s510 km
EV6 GT77 kWhAWD585 k a 740 Nm3,5 s405 km

Všechna tato pokroková technika je uložená v těle crossoveru (o jeho designu si můžete přečíst v našem předchozím článku) jen o 3 cm delším než nový Enyaq iV (EV6 měří 4 680 mm), přitom má však o 13,5 cm delší rozvor (2 900 mm), což by mělo také znamenat spoustu životního prostoru pro posádku. Pro jejich zavazadla je k dispozici 520 litrů v kufru vzadu a dalších 52/20 litrů (zadokolka/čtyřkolka) v úložném prostoru vpředu. EV6 také zvládne táhnout přívěs do hmotnosti až 1 600 kg.

V kabině také najdete spoustu komfortních prvků výbavy a pochopitelně také všechny dostupné možnosti digitalizace a konektivity centralizované v infotainmentu, který se skládá ze dvou propojených prohnutých 12“ displejů (doplněných průhledovým displejem s augmentovanou realitou) umístěných na tenké palubní desce. Štíhlá a lehká relaxační sedadla (kromě toho, že jsou pohodlná, je lze sklopit skoro do vodorovné polohy) jsou čalouněna moderní látkou s vysokým obsahem recyklovaných plastů – v objemu odpovídajícím 111 kusů PET lahví.

Kia EV6 (první z rodiny budoucích 7 produktů na bázi E-GMP platformy, celkem Kia v brzké budoucnosti nabídne 11 elektromobilů) je technicky hodně podobná Hyundai Ioniq 5, ale v produktové hierarchii patří nad něj – je větší, luxusnější a nabídne verze s delším dojezdem a vyšším výkonem. Tomu bude odpovídat také cena, až letos na podzim dorazí na trh. O detailech vás budeme informovat.

Načítám