Hlavní obsah

Elektrická Fabia Rally2 evo bude mít premiéru už v červenci

Foto: Škoda Auto

Zdálo se, že si škodovka nechala ujet vlak. Elektrickou závodní Fabii totiž nepředstavila přímo Škoda Auto, ale společnost Kreisel Electric a rakouský závodní tým Baumschlager Rallye & Racing. Jenže Škoda Motorsport byla u vývoje a připravila a dodala na míru upravenou karoserii a podvozek pro zabudování silného elektromotoru.

Článek

Většinou články o závodních autech dělají radost jen úzké skupině fanoušků a samotnému autorovi, ale v případě elektrické rallyeové Škody Fabia je samozřejmě všechno jinak. Šest měsíců starý článek Elektrická rallyeová Fabia, ostrý start už v sezóně 2021! vzbudil vášnivou diskuzi. A fanoušci se (nepřekvapivě) rozdělili na dva tábory.

Foto: Škoda Auto

Někdo projektu elektrické rallyeové Fabie fandí, jiní ho pomlouvají. Střed snad ani neexistuje

Původní plán byl, že Baumschlager Rallye & Racing nasadí elektrickou závodní Fabii do rakouského šampionátu jen v rámci testování, ale po úspěšné homologaci rakouskou asociací AMF (ÖAMTC) je čistě elektrický vůz připraven pravidelně startovat v rallyeovém Mistrovství Rakouska. „Koncepční vůz Škoda RE-X1 Kreisel je vzrušující kombinací tradiční techniky a technologií budoucnosti,“ říká Michal Hrabánek, šéf Škoda Motorsport.

„Poskytli jsme své nejlepší zkušenosti, které vycházely z vývoje již tří generací rallyeové Fabie. Koncepční vůz, byť vybavený elektrickým pohonem, nabízí všechny možnosti nastavení jako nejnovější generace vozu Škoda Fabia Rally2 evo. Jsem přesvědčený, že pro fanoušky rallye bude taková kombinace opravdu zajímavá.“

Jakkoliv by se mohlo zdát, že Kreisel Electric koupilo závodní Fabii, kterou následně přestavělo, tak Škoda Motorsport byla podle všeho u zrodu od samého začátku. Výsledný koncepční vůz Škoda RE-X1 Kreisel kombinuje prvotřídní know-how výrobce špičkových rallyeových vozů s inovativní bateriovou technologií společnosti Kreisel.

Elektromotor vyvinutý společností Kreisel Electric má výkon 260 kW a maximální točivý moment 600 Nm. Vzhledem k tomu, že standardní přeplňovaná závodní šestnáctistovka Fabie Rally2 evo má 214 kW a 425 Nm, tak si asi umíte představit ten rozdíl. Aby se však mohl v autě objevit, muselo závodní auto podstoupit celou řadu úprav včetně podvozku a podlahy. Lithium-iontová baterie Kreisel s kapacitou 52,5 kWh pracuje s napětím 860 voltů, je uložena co nejníže v podlaze vozu a vyznačuje se kapalinovým chlazením Shell E-Fluids.

První podvozek je v asfaltové specifikaci, společnost Baumschlager Rallye & Racing, která je partnerem projektu pro testovací program a budoucí soutěžní aktivity, však již začala s testováním modelu Škoda RE-X1 Kreisel i na šotolině.

Foto: Škoda Auto

První testy byly na asfaltu, teď už se ale testuje i na šotolině

„Spolupráce se Škoda Motorsport nás velmi těší,“ říká Philipp Kreisel, jednatel společnosti. „Společně sdílíme nejen vizi udržitelné budoucnosti motorsportu, ale současně sledujeme i stejnou strategii spočívající v přenosu technologií a technických řešení ze závodních do silničních vozů.“

Společnost Kreisel Electric z rakouského Rainbachu připravila také na míru vyvinutou nabíjecí stanici s názvem CHIMERO, která bude na jednotlivých rallye schopna nabídnout nabíjecí výkon až 200 kW. První účast na Mistrovství Rakouska v rallye je naplánována na červenec letošního roku. Tipnete si, jak start Škody RE-X1 Kreisel v prvním závodě dopadne? Hlasujte v anketě!

Jak dopadne první závod elektrické Fabie v rakouském mistrovství?
Bude to spíš zajímavý test
43,3 %
Určitě to bude úspěch
21,3 %
Dojdou baterky
35,4 %
Celkem hlasovalo 849 čtenářů.
Načítám