Článek
Do showroomu vás spolehlivě naláká už jeho vzhled, protože Arkana se svou splývavou zádi ve výrazném laku a na velkých kolech vypadá prostě skvěle. Tohle auto toho ale nabízí mnohem víc, tak si to pojďme v rychlosti shrnout.
Arkana sice designově připomíná menší Captur, ve skutečnosti je však ještě větší než Kadjar (na délku měří 4 567 mm, Kadjar je o cca 8 cm kratší). Stojí na moderní platformě CMF-B (jako Clio a Captur), což přináší tu nejvyšší úroveň bezpečí (potvrzuje to 5 hvězd v testu Euro NCAP), sofistikované jízdní asistenty a nejnovější motory (benzinový 1,3 TCe s výkonem 140 koní s mild-hybridní technikou a automatickou převodovkou EDC nebo 145koňový hybrid E-TECH s multimódovou převodovkou), které pohánějí vždy pouze přední kola.
V kabině se pak můžeme těšit na digitální 7palcový přístrojový štít a 9,3palcový infotainment s širokými možnostmi online a mobilní konektivity včetně indukčního dobíjení telefonu, posádka by tu měla najít dost místa ve všech směrech a kufr nabízí solidní objem 513 litrů.
Ceník Arkany začíná na částce 620 tisíc korun (1,3 TCe EDC, za úspornější hybrid se připlácí vždy 20 tisíc korun), za které dostanete širokou základní výbavu Zen zahrnující full-LED světlomety, automatickou klimatizaci, 4,2“ přístrojový štít, 7“ infotainment, přední i zadní parkovací senzory s kamerou, systém nouzového brzdění a udržování jízdy v pruhu, bezklíčový přístup nebo 17“ litá kola a mnohé další.
Vyšší výbava Intens za příplatek 65 tisíc přihodí 7“ přístrojový štít, 9,3“ infotainment, kožený volant, adaptivní tempomat nebo 18“ kola. Na vrcholu je pak sportovně laděná výbava RS Line, ve které za dalších 73 tisíc získáte sportovní bodykit, doplňky interiéru (volant čalouněný perforovanou kůží, vyhřívaná a elektricky nastavitelná anatomická sedadla), parkovací asistent, indukční nabíjení telefonu nebo právě ten nádherný lak Oranžová Valencia.
Obchodní zástupci Renault již nyní přijímají objednávky a my se nemůžeme dočkat, až vám budeme moci sdělit, jak nová Arkana vlastně jezdí.