Článek
Vedle spousty srazů se první červnový víkend konala i řada motorsportovních aktivit. Bylo z čeho vybírat, my jsme zvolili závod se snad nejzazší historií – poprvé se ve Šternberku zdolával kopec formou soutěže již před 111 lety. Letošní ročník nabídl bohaté startovní pole čítající bezmála dvě stovky startujících a to především díky přítomnosti účastníků seriálu Mistrovství Evropy, ale i dalších národních šampionátů, český nevyjímaje. Při procházení depem až přecházel zrak – exotické formule a prototypy, na první pohled známé vozy, jejichž povědomé karoserie kryly mnohem výkonnější techniku než by si neznalý dokázal představit nebo vysoce atraktivní vozy staršího data výroby.
Každý si prostě našel to své, na co se mohl těšit během sledování závodu. Sobotní tréninky potvrdily papírové favority v podobě trojice italských jezdců na prototypových speciálech, jenž prolétli téměř osmikilometrovou tratí pod hranicí tří minut. Ani čeští jezdci se nenechali zahanbit a neděle byla příslibem napínavých soubojů o vteřiny a to nejen v absolutním pořadí, ale i jednotlivých třídách. Ječivý zvuk motorů výkonných speciálů, z něhož se každému fandovi musí rozestoupit blaho po těle, se lesy nad Šternberkem nesl už od samotného nedělního rána, českého fanouška hned zkraje dne zamrzel výpadek Miloše Beneše, jenž svou Osellu FA30 opřel o svodidla a ze závodu odstoupil. Z českých želízek v ohni se pak nejlépe umístil na pátém místě Václav Janík na Normě, stupně vítězů patřili Italům Christianu Merli a Macario Paride, třetí skončil Švýcar Joel Volluz (všichni na Oselle FA30). Chcete nasát trochu atmosféry, která se nesla závodem?.. Fotogalerie na vás už čeká!