Hlavní obsah

Dvě monstra Group B na prodej! Chcete Deltu nebo Quattro?

Foto: Archiv Garáž.cz

Do aukcí teď míří hned dva homologační speciály pro skupinu B  a já si připadám, jako by mi zase bylo 5 let. Zase bych váhal, zda vybrat Sport Quattro nebo Deltu S4, ale nakonec bych asi skončil u Audi. Nebo u obou, pochopitelně.

Článek

Když to vezmeme abecedně, představíme se jako první Audi Sport Quattro. Celkem jich vzniklo jen 214 a z toho pouhých 164 v silniční specifikaci, které se prodaly soukromým zákazníkům. Konkrétní prodávaný kus byl postaven 17. prosince 1984 a má nyní najeto 90 500 km. Podle aukční síně RM Sotheby's ale není ve zcela původním stavu, protože v roce 1986 mu přímo v dílnách automobilky měnili hliníkový blok motoru za ocelový. Ten byl totiž odolnější. V roce 2010 patřilo tohle Audi firmě MTM Mayer, která původní výkon 306 koní vyladila na 343 koní. Točivý moment 350 Nm zůstal zachován. V následujích třech letech najezdilo Quattro 10 000 km, poslední roky ale strávilo zamčené ve skladišti. Nyní jej technici Audi podrobili důkladné prohlídce a opravili všechny opotřebované části, takže je opět v perfektní kondici.

Foto: Archiv Garáž.cz

Druhým senzačním autem je Lancia Delta S4 Stradale, která je ještě vzácnější. Vzniklo jen 200 podobných aut. Tohle konkrétní je z roku 1985 a má najeto pouhých 1600 km. V lepším stavu už tedy pravděpodobné žádné další neexistuje. Prvně byl kousek v červené metalíze a s béžovým alcantarovým interiérem registrován až v roce 1989. Očividně se s ním ale moc nejezdilo, proto jsou k autu i originální manuály a servisní knížka a také certifikát automobilky o autenticitě.Její osmnáctistovka s kompresorem a turbodmychadlem má výkon 250 koní a točivý moment 292 Nm. Závodní speciály byly nastavovány v rozmezí 450 až 550 koní, v možnostech motoru údajně bylo až 800 koní. Pokud máte na jeden z těchto speciálů, nezbývá, než vám trochu závidět. Odhadovanou cenu kolem půl milionu dolarů si totiž nebude moc dovolit každý.

Foto: Archiv Garáž.cz

Načítám