Hlavní obsah

Dva displeje, celkem 27 palců. BMW má nový iDrive

Foto: BMW

Mnichovská automobilka představila v pořadí osmou verzi svého navigačního a multimediálního systému iDrive. Ten zahrnuje dva obří displeje a spoustu nových funkcí, výsledek přitom působí velmi spartánsky. Ve větší míře se počítá i s hlasovým ovládáním a novými možnostmi pro interakci. Inovovaný systém má premiéru ve vozech iX a i4.

Článek

Nové, v pořadí osmé iDrive, kterému BMW možná poněkud přehnaně říká operační systém, se postupně objeví ve všech modelových řadách. Mnichovská automobilka svou technologickou novinku charakterizuje tak, že „posouvá interakci mezi řidičem a vozidlem do digitální budoucnosti, ve které je mnoho oblastí života neustále chytřejších“.

Hlavní změnou je jednoduchost, práce s iDrive se odehrává buď mluveným slovem, nebo pomocí dvou prohnutých displejů. Řidiče informuje menší obrazovka (12,3 palce), ve které se zobrazují provozní údaje jako rychlost nebo navigační informace, a pak ta hlavní, centrální, která má bezmála 15 palců. Ano, to je velikost, kterou by i leckterý notebook mohl závidět.

Klasickým trendem je ubírání fyzických tlačítek, což lze vystopovat i na evoluci osmé generace systému iDrive (BMW říká, že jich je o polovinu méně). Ovšem tlačítka úplně nezmizela a ikonické otočné kolečko na středové opěrce pořád najdete. Klimatizaci by auto mělo nastavovat zcela samo, případně si teplotu lze upravit na displeji.

Hlasové ovládání už není formou primitivního udílení pokynů, jde spíše o dialog, popovídání si s kamarádem. Něco podobného, co k téměř dokonalosti dotáhnul Mercedes a kam zvolna kráčí koncern Volkswagen. Takzvaný BMW Intelligent Personal Assistant dokáže rozpoznat, kdo s ním mluví a přizpůsobit se tomu.

Řidiče auto dokonce rozpozná díky širokopásmové rádiové technologii (UWB) na vzdálenost tří metrů (pomocí klíče či mobilního telefonu). Vůz prý ví na centimetry přesně, kde přesně majitel stojí, a začne se „probouzet“ – vnější světla se začnou postupně rozsvěcet, rozsvítí se i světlo uvnitř auta a 1,5 metru od vozu se auto samočinně otevře. Zkrátka, vaše nové BMW bude něco jako váš pes, když vás uvidí a začne vrtět ocasem – bude rádo, že k němu jdete a dá vám to najevo.

Následně se spáruje váš mobilní telefon a načte se individuální nastavení, například poloha sedačky, oblíbená rozhlasová stanice, grafika na displejích, osvětlení a tak podobně. Nechybí ani uvítací animace na displeji. Auto se snaží poznat svého majitele, takže i když nemáte nastavenou navigaci, ale jedete do obvyklého místa, navigace vás informuje o případných kolonách a doporučí lepší trasu.

Budoucnost automobilů je zase o něco digitálnější. Nepochybujte o tom, že BMW by se v tomto ohledu nechtělo držet na špici.

Související témata:
Načítám