Článek
Crossover – tak přesně takhle můžeme vyobrazený automobil nazvat. Jde totiž o mix sportovního vozu a off-roadu, úhledně vytvarovaného do pouštní buggy.
Příběh Chevroletu Corvette C5 z roku 1999 začal vloni, kdy se dostal do vlastnictví jednoho chlapíka ze Spojených států. Ten začal přestavbu tím, že odstranil celou sklolaminátovou karoserii, zkrátil přední čelo i zadní rám a svařil nosnou konstrukci z trubek o šířce 44 milimetrů.
Kryt motoru, ochrana proti stříkající vodě i zadní panely byly vyrobeny z hliníku. Vzadu najdete také hasicí přístroj, tažné zařízení, koncový tlumič výfuku z Chevroletu Camaro 2019 a diodové zadní lampy. Pouštní buggy obouvá 17palcové ráfky z modelu Corvette C5 Z06 s pneumatikami o rozměru 265/70 vpředu a 285/70 vzadu.
Předek zdobí nárazník z modelu Jeep Wrangler Rubicon, pro Ameriku homologované světlomety značky Hella a střešní světelná diodová rampa.
Pod kreativním exteriérem najdete více méně už jen díly z Corvetty. Například odpružení je původní, jen zvýšené pomocí továrních nástavců. Také motor zůstal originální, tedy 5,7litrový vidlicový osmiválec (349 koní), spárovaný s šestirychlostním manuálem.
Původní majitel se však vrhl i na mechanické úpravy, proto se vůz dočkal zkrácení řadicích drah, sportovní vačkové hřídele, prodloužených svodů, vysoce-průchozích katalyzátorů a zesílené spojky. Kvůli přestavbě byly z provozu vyřazeny všechny asistenční systémy a kvůli absenci dveří zmizely též reproduktory. Uvnitř se až na textilní potah sedadel nezměnilo prakticky nic.
Auto se začátkem května dražilo v aukci společnosti Bring a Trailer a nový majitel za něj zaplatil 24 tisíc dolarů, tedy zhruba 600 tisíc korun. A to vůbec není špatné za mile vyhlížející hračku, která v sobě ukrývá mocný osmiválcový potenciál pravého severoamerického muscle auta.