Hlavní obsah

Dune Buggy: Původně zlá Corvette, dnes rozkošný teréňáček

Foto: Bring a Trailer/KOCH TOOLS

Původně šlo Chevrolet Corvette C5, dnes se díváte na roztomilou pouštní buggy

Starý Chevrolet Corvette C5 by se dal označit za poměrně hrubiánský sporťák, co umí jezdit více méně jen rovně nebo smykem. To však jednomu Američanovi nestačilo, proto se rozhodl auto přestavět na rozkošnou pouštní buginu. Výsledek jeho práce stojí za to a cena, za kterou se vůz prodal, také není kdovíjak přehnaná.

Článek

Crossover – tak přesně takhle můžeme vyobrazený automobil nazvat. Jde totiž o mix sportovního vozu a off-roadu, úhledně vytvarovaného do pouštní buggy.

Příběh Chevroletu Corvette C5 z roku 1999 začal vloni, kdy se dostal do vlastnictví jednoho chlapíka ze Spojených států. Ten začal přestavbu tím, že odstranil celou sklolaminátovou karoserii, zkrátil přední čelo i zadní rám a svařil nosnou konstrukci z trubek o šířce 44 milimetrů.

Foto: Bring a Trailer/KOCH TOOLS

Tohle byl originální dárcovský model

Kryt motoru, ochrana proti stříkající vodě i zadní panely byly vyrobeny z hliníku. Vzadu najdete také hasicí přístroj, tažné zařízení, koncový tlumič výfuku z Chevroletu Camaro 2019 a diodové zadní lampy. Pouštní buggy obouvá 17palcové ráfky z modelu Corvette C5 Z06 s pneumatikami o rozměru 265/70 vpředu a 285/70 vzadu.

Předek zdobí nárazník z modelu Jeep Wrangler Rubicon, pro Ameriku homologované světlomety značky Hella a střešní světelná diodová rampa.

Foto: Bring a Trailer/KOCH TOOLS

Karoserie šla pryč a nahradil ji trubkový rám

Pod kreativním exteriérem najdete více méně už jen díly z Corvetty. Například odpružení je původní, jen zvýšené pomocí továrních nástavců. Také motor zůstal originální, tedy 5,7litrový vidlicový osmiválec (349 koní), spárovaný s šestirychlostním manuálem.

Foto: Bring a Trailer/KOCH TOOLS

Uvnitř jde prakticky o sériový Chevrolet Corvette C5

Původní majitel se však vrhl i na mechanické úpravy, proto se vůz dočkal zkrácení řadicích drah, sportovní vačkové hřídele, prodloužených svodů, vysoce-průchozích katalyzátorů a zesílené spojky. Kvůli přestavbě byly z provozu vyřazeny všechny asistenční systémy a kvůli absenci dveří zmizely též reproduktory. Uvnitř se až na textilní potah sedadel nezměnilo prakticky nic.

Auto se začátkem května dražilo v aukci společnosti Bring a Trailer a nový majitel za něj zaplatil 24 tisíc dolarů, tedy zhruba 600 tisíc korun. A to vůbec není špatné za mile vyhlížející hračku, která v sobě ukrývá mocný osmiválcový potenciál pravého severoamerického muscle auta.

Načítám