Článek
Podle Ducati je Superleggera V4 nejsilnějším a technologiemi nejnabitějším modelem, který kdy opustil výrobní linku v italské Boloni. Mistrovské umění na dvou kolech má jako jeden z mála sériově produkovaných motocyklů světa nosnou konstrukci vyrobenou z uhlíkových vláken. Rám, zadní kyvka, řídítka a kola – to vše je karbonové a v praxi ušetří necelých sedm kilogramů hmotnosti.
Při vývoji vycházeli inženýři ze zkušeností ze seriálu MotoGP, proto jsou některé karbonové části kapotáže shodné s ryze závodním modelem. Motocykl tak umí vygenerovat přítlak až 50 kilogramů při rychlosti přes 270 kilometrů za hodinu. Maximálka je pak stejná jako u všech vrcholných modelů Ducati. Digitální přístrojovka ukáže maximálně 299 km/h a potom se na místě rychloměru objeví tři čárky. Reálná maximální rychlost je tak hodně přes 300 a neuvádí se konkrétně.
Rytmus života udává stroji vidlicový litrový čtyřválec s výkonem 224 koní, přičemž toto italské stádo následně roztáčí zadní kolo přes šestistupňovou převodovku, pochopitelně s rychlořazením. Standardní homologovaný výfuk můžete volitelně nahradit závodním systémem od slovinské společnosti Akrapovič, který je součástí závodního kitu. S ním už má motor najednou 234 koní, ovšem výfuk je bez homologace a smí pouze na okruh. I samotný motor o něco zhubl a oproti verzi používané v Panigale V4 má o necelá tři kila méně.
Komponenty pro odpružení dodává švédská firma Öhlins a to včetně volitelných zadních titanových pružin. O zastavení v co možná nejkratší době se zase starají brzdy od italské společnosti Brembo, která dodává pro Superleggeru V4 také unikátní třmeny typu Stylema R.
V rámci jízdních profilů můžete využít tři přednastavené nebo si jich pět upravit podle svého gusta. Uživatelé tak budou moci ovlivnit například kontrolu trakce nebo rychlost řazení. Novinkou je taky automatický měřič času kol s přednastavenými světovými okruhy.
Teď ale konečně to důležité - hmotnost, potažmo poměr výkonu a hmotnosti. V silniční verzi - tedy se standardním výfukem, zrcátky a blinkry, má Superleggera 159 kilogramů suché hmotnosti. Jenže když nasadíte závodní kit s titanovým výfukem a sundáte blinkry a zrcátka, které na okruhu nepotřebujete, najednou je to jenom 152 kilogramů! A to znamená poměr výkonu a hmotnosti 1,53 koně na kilogram! Samozřejmě, že se jedná o hmotnost suchou, která s provozními kapalinami ještě trochu naroste, ale i tak se jedná o nejšílenější poměr ve světě sériových motocyklů.
Výrobce plánuje postavit jen 500 těchto výjimečných strojů s rychlostí produkce pět motorek za den, proto se prvních mašin mohou evropští zákazníci dočkat už v červnu letošního roku. A cena? No, ta je taky to „nejvíc“, co u Ducati umí nabídnout. Konkrétně je částka nastavena na 105 000 euro, v přepočtu tedy na 2,6 milionu korun. Není proto divu, že si Superleggeru koupí hlavně sběratelé, kteří ji budou mít spíš na vystavování a „na kšeft“ než na ježdění. Takový je zkrátka úděl unikátních strojů a speciálních edic. Koneckonců třeba takové Porsche 911R mělo osud úplně přesně stejný.