Článek
Na palčivou otázku dal možná odpověď incident z minulého týdne, během něhož dubajská dopravní letka zabavila 81 vozů a obvinila bezmála stovku řidičů z nelegálního závodění. Šlo vesměs o mladíky z dobře zaopatřených rodin, kteří si s rychlostními limity nelámali hlavu. A skoro bychom si vsadili, že zatímco jejich Ferrari a McLareny odpočívají na policejním parkovišti, jejich majitelé jim už pořizují bratříčky, ať už oficiálně nebo prostřednictvím šedých dovozů. Vykoupit ale mohou i své vlastní auto, za směšnou pokutu 27 tisíc dolarů. Co je pro nás hotové jmění, to je v případě těchto supersportů a jejich majitelů skutečně útratou na svačinu.
Na pováženou je to i pro způsob, kterým závodníci ohrožovali své bezprostřední okolí. Aby se policejním hlídkám vyhnuli, závodili nejen bez espézetek, ale také s vypnutými světlomety (samozřejmě v noci). A nejvyšší naměřená rychlost jednoho z výtečníků? 186 mil v hodině, což je téměř 300 km/h. Vžijte se tedy do role dubajského policisty - pronásledujete neosvětlené žihadlo bez poznávaček, řítící se rychlosti 300 km/h. To opravdu nezvládnete v běžné oktávce, nebo evropském rychlosedanu elektronicky omezeném na 250 km/h. Potřebujete proti těm vykukům bojovat jejich vlastními zbraněmi. A souběžně stát ve frontě na Bugatti Chiron.