Článek
Koncentrovaná elegance, to je to správné přirovnání pro dalšího člena rodiny DS, který se řadí vedle Crossbacku 3 a 7 mezi francouzskou smetánku.
Sedan, který sdílí základy s Peugeotem 508 L je dlouhý 4,93 metru, široký 1,85 metru a jeho kola dosahují průměru 69 centimetrů, proto působí poměrně výrazným dojmem. Design nepřekvapí a jde ruku v ruce s avantgardním stylem ostatních modelů značky, který reprezentuje široká maska chladiče, rozvětvená „křídla“ kolem ní a v případě DS 9 i specifická kapota s trojrozměrným dekorem.
Boky jsou hladké a doplněny o výsuvné kliky karoserie. Také zadní část na sebe plynule navazuje, ovšem největší fantazie odkazuje na modely DS z roku 1955. Jde o okraje střechy, které dříve nosily lišty ve tvaru kornoutku a dnes poskytují útočiště směrovým světlům. Ano, DS 9 má zadní blinkry na vrcholcích zadního skla a hned pod ním najdete i podlouhlé brzdové světlo.
Pod kapotou se nejprve dočkáme plug-in hybridního pohonu s výkonem 225 koní a čistě elektrickým dojezdem až 50 kilometrů. Samotný elektromotor vyprodukuje výkon 110 koní a sílu 320 Nm, přičemž nejvýše to v bezemisním režimu rozpálíte na 135 kilometrů za hodinu.
V budoucnu se můžeme těšit ještě na plug-in hybridní variantu s pohonem jedné nápravy a výkonem 250 koní, případně ještě počkat na vrcholovou čtyřkolku naladěnou na 360 koní.
Pokud vám elektřina nevoní, budete moci sáhnout po benzinové šestnáctistovce s turbem, která poskytne slušnou dynamiku a 225 francouzských hřebců.
Cestování vzadu nebude žádným utrpením, jelikož si inženýři mohli díky 2,9 metru dlouhému rozvoru kol dovolit zastavět dozadu luxusní sedadla s výhřevem, odvětráváním či masáží a doprostřed nainstalovat loketní opěrku s ovladači vybraných funkcí.
Jako u ostatních modelů DS si i zde budete moci zvolit několik variant interiérů, které značka nazývá inspiracemi, proto se můžete těšit na mnoho druhů kůží, nebo na umělý semiš. Celý vůz je posetý ozdobnými prvky, různými cingrlátky a nechybí ani precizní otočné hodinky od firmy B.R.M. Milovníky kvalitní hudby zase potěší akustická skla a prémiové hi-fi značky Focal Electra.
Jak byste u prémiového sedanu čekali, v nabídce se objevuje mnoho technologických prvků, včetně kamerového sledování vozovky, adaptivního podvozku, nočního vidění, přístupu do vozu pomocí mobilu nebo adaptivních diodových světel.
DS 9 sice navrhli Francouzi, ovšem místem jeho rodiště je Čína, kde se elegán také začne v druhé polovině letošního roku prodávat. Poté budou následovat ostatní trhy včetně toho našeho. Formální premiéra pak proběhne na letošním ženevském autosalonu, kam se chystáme, abychom vás mohli jako jedni z prvních informovat o těch nejdůležitějších novinkách.