Článek
Majitelem auta, které vám dnes představíme a v rámci přestavby vznikne jen v počtu 100 kusů, je Kent Kiehl. Auto si nechal postavit, a mimochodem, pomáhal na něm pracovat, protože má velmi stresové povolání a rozhodl se, že jeho dovolená musí být tam, kam se jiný člověk jen tak nedostane. Nevíme, co konkrétně dělá, ale podle dostupných informací by měl být bezpečnostním technikem v těch nejstřeženějších věznicích Ameriky. Tam tomu stresu i věříme. A naprosto chápeme té chuti pár dní nevidět žádné lidi a užívat si ticho přírody.
Proto si pořídil Ford F-150 Raptor, tedy už z výroby všeho schopný pickup. Následně ho ale odevzdal do firmy MegaRexx Trucks s požadavkem na přestavbu do extrémního, prakticky obytného vozu. A výsledek je prostě fenomenální, ačkoliv velmi radikální. Původnímu pickupu byl odebrán zadní nárazník, přidán nový podvozek od Bilstein, který je oproti originálu zvýšený o 4,5 palce, tedy 114,3 milimetrů! A to už je něco, jen menší postavy si na nástup do auta možná budou muset brát štafle.
Kola, obutá do 46“ terénních pneumatik Michelin, jsou z vojenského vozidla MRAP a celé stavbě samozřejmě nechybí velký bodykit, ochrana podvozku nebo přídavná LED světla a na předním nárazníku také silný naviják od Warn. Karoserie Fordu, ale i jeho nástavby, je lakována matnou šedou barvou s názvem Lead Food, která snese nějakou tu špínu a možná i malé škrábance od větví hned tak nepřizná. Do terénu věru velmi praktické! Navíc na to, jak je stavba obrovská, je také elegantní.
Ovšem další zajímavost představuje obytná nástavba, kvůli které Ford přišel o zadní nárazník. Je pevně uchycena na korbu a vede až na střechu auta. Uvnitř, ač to možná tak nevypadá, najdete prostě úplně vše, co můžete v divočině potřebovat. Je tedy libo posezení, malý kuchyňský kout nebo snad pohodlné spaní? To vše interiér nástavby nabízí. A k tomu dál externí sprchu, ledničku a televizi. Provedení interiéru obytné části je opravdu parádní! Vypadá to lépe než vybavení některých starších bytů, ostatně, částečně je vše vyrobeno z kvalitního lakovaného dřeva – žádná plastová a nekvalitní Ikea! Jen ruční práce přesně na míru.
Majitel pro magazín Motor1.com vysvětlil, proč si vlastně tuhle offroadovou parádu nechal postavit. Kromě výše zmíněných důvodů týkajících se náročného povolání je to fakt, že má manželku a dvě děti a navíc ještě dva psy. Děti jsou ještě malé, dvou a šestileté, a tak hledal něco, v čem jim může ukázat přírodu, ale zároveň to pro ně bude bezpečné a pro manželku také pohodlné. V autě se prý parádně spí a uvařit v něm velkou večeři není problém. Ani při jízdě divočinou problémy mít nebude. Pod kapotou Fordu je V8 o objemu 6,7 litrů, která na všechna kola posílá výkon 600 koní a točivý moment 1 152 Nm! Kromě tohoto upgrade výkonu a točivého motoru byla při stavbě vyměněna i palivová nádrž, která nově pojme až 190 litrů! To v praxi znamená dojezd až 800 kilometrů, a to i v terénu s plně naloženým autem.
Rodina prý už plánuje výlety do Arizony, národního parku Gila v Novém Mexiku nebo do krásného amerického města Sedona. A navíc už plánují lehký upgrade auta! Chtějí prý přidělat solární systém pro světla i ohřev vody nebo nezávislou klimatizaci a topení. Kromě toho má majitel v plánu přidat centrální systém pro huštění pneumatik na dálku a přidat i lepší brzdy.