Článek
Audi V8 se vyráběla v letech 1988 až 1993 a byla to vlajková loď automobilky. Největší, nejdražší, nejluxusnější. Pravda, jízdní vlastnosti nebyly kdovíjaké, ale osmiválcový motor dodávaný ve dvou různě výkonných variantách dokázal pořádně „zatopit“ jak tehdejší S-Klasse, tak 7er.
Pod kapotou byl buď 3,6 litrový, nebo 4,2 litrový osmiválec. Parametry byly na svou dobu vynikající: 250, respektive 280 koní (184 a 206 kW) a maximum točivého momentu buď 340, nebo u druhé verze rovných 400 newtonmetrů (v obou případech jej motor dosahoval při shodných čtyřech tisících otáčkách).
U silnější verze byl v nabídce šestistupňový „manuál“ (slabší měla pět rychlostí), v obou případech jste si mohli pořídit také čtyřstupňovou automatickou převodovku od ZF. A síla se vždy přenášela na všechna čtyři kola (technické provedení se lišilo podle typu převodovky, s manuální jste dostali torsen se samosvorným mezinápravovým diferenciálem).
Audi vyrobilo během pěti let lehce nad 21 tisíc kusů. Najít auto v originálním stavu, nezničené tuningem nebo stovkami tisíc najetých kilometrů, je hodně obtížné. Třeba na stránkách Sauto.cz jsme našli jediný inzerát (ošuntělé vozidlo s více než 300tisíci najetými kilometry), na německém Mobile.de bylo nabídek 27. Ale až na výjimky vozy s velkým nájezdem a cenami kolem 300 tisíc korun.
A teď si představte, že v Nizozemsku je na prodej sametově bílá (odstín Perlweiss) Audi V8 v absolutně originálním stavu a deklarovaným nájezdem 218 kilometrů. Ne 218 tisíc kilometrů, ale 218 kilometrů. Tahle „audina“ si tak za celý svůj život dala jenom jednou trasu Praha - Brno.
Ta je nyní na prodej, ale nedivte se, že za ni chtějí opravdový balík. Tento model má slabší z nabízených motorů, je spojen s automatickou převodovkou (jasně, také bychom raději tu s přímým řazením) a stojí 74 950 euro, tedy nějaký 1 873 000 korun. Je to opravdu hodně peněz, jakkoliv tato V8 má asi nejmenší kilometrový proběh na světě.