Článek
Až po zadní dveře se Atulux tváří jako docela normální Ram předešlé generace. Samozřejmě je tu pěkné lakování s hlubokým leskem nebo nášlapy, ale celkové vzezření zůstalo. Divné věci se začnou odehrávat teprve vzadu. Tam, kde by střecha čtyřdveřové kabiny normálně končila, a dál by pokračovala už jenom korba, navazuje jakési prodloužení střechy s dalším oknem. Její silueta potom spadne dolů a pokračuje jen zakrytovaná korba, zakončená klasickým, dolů vyklápěným víkem, takže Atulux ve výsledku vypadá jako divná limuzína na chůdách. Jak už napovídá boční pohled, vše je podřízeno hlavně místům pro zadní pasažéry.
Důležité ovšem je, že tohle rozšíření místa pro pasažéry nebylo jen tak. Ram, stejně jako většina pick-upů klasické konstrukce, má coby základ žebřinový rám. Na něm je potom posazena zvlášť kabina a zvlášť korba (proto mají pick-upy mezi kabinou a korbou viditelnou velkou mezeru). Aby mohl úpravce Aznom využít část prostoru korby coby místo pro cestující, musely se obě části karoserie spojit a zprůchodnit. A aby to nebylo příliš jednoduché, střecha je opatřena hned dvojicí oken. Detaily toho, jak vlastně karoserie Atuluxu vznikla, bohužel neznáme.
Konečně ale k tomu skutečně podstatnému – k interiéru. Atulux nabídne takovou úroveň opulence, kterou nedostanete téměř nikde v sériové produkci. Prakticky jakýkoliv viditelný povrch tvoří Alcantara, prémiová kůže Nabucata, případně bělený dub. Nejdůležitější jsou pochopitelně dvě samostatná zadní sedadla s ohromnou spoustou místa na nohy.
Celý vnitřní prostor byl taky patřičně odhlučněn od okolí, aby nic nepřehlušovalo váš audiosystém o výkonu 1 200 wattů, a nerušilo vás od hraní na Xboxech, jejichž výstupy jsou připojeny na sedmnáctipalcové výklopné displeje. Pokud ale místo hraní videoher nebo koukání na filmy radši popíjíte, budiž vám k službám patnáctilitrová lednice pod loketní opěrkou a kávovar. Poblíž najdete i dvě skleničky na šampaňské a 4 sklenky na whisky. Jestli nám tu něco chybí, budou to promyšlené opěrky nohou a výklopné stolky pro zadní pasažéry.
Naopak nám rozhodně nechybí výkon. Přestože pohonné ústrojí Ramu zůstalo netknuté, se čtyřsetkoňovým Hemi osmiválcem o objemu 5,7 litru je zcela dostačující. V Aznomu pouze vyztužili rám a přidali větší brzdové kotouče na obě nápravy.
Všechno to zní super, byť vzhled je přinejmenším diskutabilní, špatné zprávy ovšem přijdou s cenou. Úpravce si totiž za Atulux říká trochu děsivých 263 000 dolarů, v přepočtu tedy asi 6 milionů korun. Na jednu stranu je jasné, že za exkluzivitu se platí, z druhé strany vzato lze za tyto peníze pořídit velkou spoustu hezčích, pohodlnějších a celkově racionálnějších aut.