Článek
Pár let po konceptu M1 Hommage přišel koncept Vision Efficient Dynamics, ze kterého později vznikla dnešní i8. Skalní fanoušci se však právoplatného nástupce „emjedničky“ nikdy nedočkali. BMW i8 je skvělé a pokrokové auto, ale zdaleka ne tak vyhraněné jako byla M1. Teď nám však svitla naděje. BMW nevyloučilo duchovního nástupce M1, založeného na základech i8.
„Pokud máte kompaktní a silné elektromotory, pokud máte karbonové šasi – například to z modelu i8 – a pokud máte výkonné a efektivní motory, pak máte před sebou slušný recept na opravdu seriózní řidičský vůz,“ nechal se slyšet šéf vývoje u BMW Klaus Fröhlich.
Vtip je v tom, že BMW by bylo samo proti sobě. Má historii, má tradici, má prestiž. Což jsou základní stavební kameny pro uvedení úspěšného superauta na silnice 21. století. A mnichovští přece nemohou zavírat oči před úspěchy Audi R8 a McLarenu 570S věčně. A koneckonců, když oživili řadu 8, byla by skoro slušnost oprášit kromě GT taky model s motorem uprostřed.
BMW navíc prozatím nepočítá s nástupcem i8, takže potenciální superauto by bylo také nepřímým nástupcem modelu i8. Přičemž takové auto by těžilo z technologií použitých na i8, jako šasi z recyklovaného karbonu a výkonných elektromotorů, aby bylo auto tzv. „eco friendly“.
S tříválcem nepočítejte!
Jít do boje proti McLarenu a Audi s tříválcem by byla sebevražda, spekuluje se proto o možnosti vzít dva přeplňované tříválce z i8 a spojit je sériově, tedy za sebe – a vznikl by tak úsporný a potentní řadový šestiválec o odhadovaném výkonu necelých 700 koní v kombinaci s elektromotory. Příčné uspořádání by samozřejmě u takového motoru nebylo možné, takže by motor byl uložen podélně, přičemž platforma z i8 by tak musela narůst na rozvoru.
Ano, víme, jsou to pořád jen spekulace a veřejná tajemství, je ale dobré vědět, že BMW tuto variantu nevylučuje. A recept na své první superauto po čtyřiceti letech už v podstatě mají. A soudě podle slov šéfa vývoje Klause Fröhlicha je jasné, že tuto variantu přinejmenším zvažuje. A nemuselo by jít o propadák ani z ekonomického hlediska, superautům se poslední roky daří kupodivu velmi dobře, koneckonců je to dobré pro image značky. A o tu jde dnes až v první řadě.