Článek
Kdo byl Ferdinand Porsche asi nemusíme dvakrát vysvětlovat. Ovšem možná nevíte, kdo je Ferdinand Piëch. Jestli se zajímáte o automobilový průmysl, nejspíš jste to jméno už slyšeli. Ferdinand je vnukem pana Porsche, což mu předurčilo zajímavé automobilové poselství. A on ho logicky vytěžil do maxima. Dle vzoru svého otce i dědy je velkým průmyslníkem a obchodníkem, ale hlavně byl několik let předsedou dozorčí rady skupiny Volkswagen.
Kromě toho velkou spoustu let vedl značku Audi, což z ní udělalo velmi silného konkurenta zaběhlým prémiovým značkám BMW a Mercedes-Benz. Piëch prostě věděl, co dělá, nicméně od roku 2015 si užívá, i když trošku nuceně, důchodu. Vzhledem k jeho věku byl totiž dotlačen k rezignaci na svůj post, ale ještě předtím se podílel na vývoji třeba i Bugatti Veyron. Tenhle chlapík prostě patří mezi legendy automobilového průmyslu a vypadá to, že jeho syn jde ve stejných šlépějích.
Anton Piëch, jak se syn jmenuje, se rozhodl vytvořit vlastní značku, jejíž název je odvozen od jeho příjmení. A svou prvotinu ukáže na blížícím se autosalonu v Ženevě. Koncept dostal pojmenování Mark Zero Concept a jde o elektromobil s designem inspirovaným současnou retro módou. Přesná specifikace novinky nebyla zveřejněna, ale něco málo víme. Mark Zero prý bude mít dle současného měření v testovacím cyklu WLTP dojezd asi 500 kilometrů, přičemž konečná hmotnost auta i s bateriemi by se neměla dostat přes 1800 kilogramů.
Důležitou součástí novinky bude také systém rekuperace energie nebo do puntíku vymyšlená aerodynamika, ale Piëch také tvrdí, že novinka bude podporovat rychlodobíjení. Aby byla v rámci tohoto modelu, který má mít sportovní ambice, zajištěno co nejlepší rozložení hmotnosti, vsadil tým autora konceptu na umístění baterií do tunelu převodovky a k zadní nápravě. A toto je jen začátek. Podle různých vyjádření to vypadá, že Piëch má se svou novou značkou velké plány. Kromě této novinky hodlá v brzké době představit také SUV a čtyřsedadlový sedan.
A rozhodně nepůjde jen o elektromobily. Stejně jako Mark Zero, tak i budoucí modely mají být konstruované tak, aby byly připraveny i pro zástavbu klasických spalovacích jednotek. Nad těmi se sice smráká, ale zatím ještě nikdo nenašel dost odvahy je ze své nabídky vyřadit úplně. A Piëch s novou značkou a novými modely určitě nebude první.