Článek
Porsche v posledních dvou dekádách vyrábí z ryze sportovních modelů hlavně auta s motorem před či za zadní nápravou a dělá je vážně fantasticky. Jsou to krásně čitelné, odměňující stroje. A teď si vemte, jak nádherně přátelské musely být na limitu modely, které používali koncepci motor vepředu a pohon zadních kol!?
Právě takovýmto vozem je Porsche 968, respektive jeho odlehčená okruhová varianta Club Sport. Jedná se o závěrečnou fázi linie malých dostupnějších sporťáků se čtyřválcem vepředu, kterou odstartoval model 924. Nečekejte ale ústupky. Čtyřválec má v tomto případě překvapivě velký objem 3 litry a dodává slušný výkon 240 atmosférických koní. Celé auto je odlehčené, se sedadly Recaro, ochrannou klecí a o 20 mm blíže vozovce než běžná 968. Samozřejmostí je manuál a samosvorný diferenciál. Celkově bylo vyrobeno jen 1923 těchto strojů. Mimochodem, v roce 1993 vyhlásili Club Sport sportovním autem roku v britském Performance Car magazínu.
Dnes se na 968 již příliš nevzpomíná a nejsou ani moc vidět. Podle nás je to však škoda, protože tohle auto opravdu stojí za to. Varianty Club Sport ale svou cenou začaly atakovat zajímavé varianty větších a novějších modelů. Nejlevnější kusy se pohybují okolo 30.000 eur, ty nejdražší končí na 70.000, což máme cenový rozptyl zhruba od 800.000 do 1.900.000 Kč! Cena však stále roste a jednou bude tohle auto opravdovou raritou, pokud jí není již nyní.