Článek
Naše testování automobilových novinek je sice důkladné, ale přiznejme si, že za ten týden, kdy je máme v rukách, se s autem sotva sžijeme. Prověříme si vše, co umí, podrobíme ho mnoha zkouškám v různých podmínkách, takže na konci můžeme zodpovědně říci, jestli je dobré, či špatné, zábavné, nebo nudné. Ale jak se s ním skutečně žije, to zjistit nedokážeme…
Proto existují dlouhodobé testy – auto máme zapůjčené na několik měsíců, takže si ho stihne vyzkoušet hned několik řidičů s různým vkusem a požadavky, najedou se s ním tisíce kilometrů v různých režimech, čímž se odhalí všechny jeho silné stránky, ale i temná tajemství.
Pro náš dlouhodobý test jsme si vybrali vrcholný model korejské automobilky SUV Santa Fe. Vůz jsme ale nehledali stylem: „Co máte nejdražšího?“ Samozřejmě velký kus auta, terénní schopnosti, výkonný motor a prostopášná výbava se hodí, ale naše záměry byly jiné. K naší práci totiž potřebujeme prostorné auto, do jehož kufru se pohodlně vejde fotografická výbava i ležící fotograf, terénní schopnosti využijeme třeba při hledání nových fotografických lokací, výkonný motor nám pomůže na dálnici držet tempo a luxusní výbavu máme proto, že… jsme prostě zhýčkaní. Vy byste snad volili jinak?
Faktem je, že jsme zvolili skvěle. Už v klasickém testu jsme zjistili, že Santa Fe je po čertech povedené auto, které nabízí prémiový prostor, kvalitu i výbavu za rozumné peníze, a první týdny společného života to jen potvrzují. Santa Fe je vážně skvělé, uživatelsky příjemné a řidičsky zcela nenáročné auto – přesně takové, jaké si dnešní zákazníci přejí.
My jsme ale zvědaví, co odhalíme pod touto slupkou prvního dojmu. V čem bude Santa Fe vynikat a kde bude naopak pokulhávat? Jaké detaily se nám na něm budou líbit a co nás bude štvát? A samozřejmě taky chceme přijít na to, co lidé na těch SUV vidí – vezmeme je na milost, nebo nám stále budou připadat tak trochu nešikovná a zbytečná? To uvidíme již brzy a vy se to dozvíte jako první…
Takže vítej v rodině Garáže, naše milé Santa Fe, a ukaž, co v tobě je!
Hyundai Santa Fe je k dispozici v jediné verzi (motor, převodovka, pohon a výbava), vybrat si můžete pouze 5 nebo 7místnou variantu. V rámci letní akce si ho můžete pořídit se slevou 110 000 Kč za částku 1 174 990 Kč, která zahrnuje rozšířenou základní výbavu (Bi-LED světla, head-up displej, 360° kamerový parkovací systém nebo 19" kola) a další doplňky v hodnotě 60 tisíc zdarma.
Technické údaje | |
---|---|
Motor | řadový čtyřválec, turbodiesel, uložený vpředu napříč |
Zdvihový objem | 2 199 cm3 |
Výkon | 147 kW (200 k) při 3 800 ot./min. |
Točivý moment | 440 Nm při 1 750 - 2 750 ot./min. |
Převodovka | automatická, 8 stupňů |
Pohon | všech čtyř kol |
Pohotovostní hmotnost | 1 970 kg |
Akcelerace 0-100 km/h | 9,4 s |
Maximální rychlost | 203 km/h |
Spotřeba (kombinace) | 6,1 l/100 km |
Objem palivové nádrže | 71 l |
Kola a pneumatiky | 235/55 R19 |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 4 770/1 890/1 680 mm |
Rozvor | 2 765 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 625 l (5 míst) / 547 l (7 míst) |