Článek
Automobily se pomalu digitalizují. Už není překvapením, když máte v autě dva nebo v případě Range Roveru Velar a Audi A8 i tři velké digitální displeje. Ale tím to neskončí. V budoucnu se dočkáme kompletní digitální přístrojové desky, která v sobě bude mít klidně i šest digitálních obrazovek včetně promítání obrazu ze zpětných zrcátek. Dalším stupněm pak budou obrazovky přímo ve volantech.
Zatím je představily dvě společnosti. Jednou z nich je čínská značka Byton, která na výstavě v Las Vegas ukázala elektrické SUV, za jehož vývojem stojí bývalý vývojový manažer BMW i8. Byton toto vozidlo nazývá "Smart Intuitive Vehicle" a kromě jiného by mělo zvládat také autonomní jízdu. Především však ukazuje budoucí formu komunikace mezi majitelem a vozidlem, která nabírá úplně nový směr. Právě v tomto voze můžeme najít volant v jehož středu je velký 49palcový displej, který by měl združit schopnosti smarphonu, tabletu a notebooku.
Další společnost, která přišla s podobným řešením je ZF, především známá jako výrobce vynikajících automatických převodovek. Podobně jako Byton představuje ZF nový volant v jehož prostředku je velký displej, který lze ovládat gesty většinu funkcí auta. Znamená to, že v obou případech musí jít o autonomní auta, která řidič umožní, aby svou pozornost věnoval právě volantu. A ptáte se, kde jsou airbagy? Dalo by se říct, že je autonomní auta již nebudou potřebovat, protože už nebudou bourat. U Bytonu se o airbagu nic nepíše, ZF naopak uvádí, že jeho volant airbag má, je na zadní straně volantu. No opravdu se máme co těšit a jak se potvrzuje, auta jak je známe dnes, se výrazně změní na obyčejnou a nudnou skořápku osobní přepravy.