Hlavní obsah

Detaily o nástupci Jaguaru F-Type! Dočkáme se supersportu?

Foto: Jaguar

Jaguar C-X75

Ruku na srdce, Jaguar F-Type, ať už kupé, či kabriolet je jedním z nejkrásnějších sporťáků moderní éry. Jenže jakkoliv je jeho karoserie nadčasová, tak i tento model stárne, a nastal proto pomalu čas začít se bavit o nástupci. Ten však nepůjde ve šlépějích dosavadního F-Type, ale zcela změní koncepci i směřování.

Článek

Z „výcucu“ informací, co se aktuálně pohybují po internetu, lze se slušnou jistotou říci, že je novinka aktuálně ve vývoji a do prodeje by se měla podívat přibližně v roce 2022. Jenže odsud to začíná být zajímavé. Nový J-Type, jak by se měl vůz podle všeho jmenovat, má totiž opustit kolonku „sportovní“ a přejít do té „supersportovní“.

Zatímco aktuální F-Type je klasickým sporťákem s motorem v přední části, dále navazujícím na design klasického E-Typu, J-Type bude duchovním pokračovatelem zcela jiného vozu – konkrétně supersportu XJ220 z devadesátých let. Druhý sporťák Jaguaru s motorem uprostřed je nám slibován dlouho, ale teď to začíná vypadat vážně.

Koncept, ze kterého se bude, doufejme, vycházet i nyní, představil Jaguar již v roce 2010. Vůz s názvem C-X75 (na obrázcích) se nakonec nikdy nedočkal sériové podoby, ovšem uznejme, že kdyby chystaný model vypadal tak jako koncept, byl by svět absolutně v pořádku.

Teď ale k technice. Jak už velí doba, s největší pravděpodobností se v řečeném roce výroby už nevyhneme hybridnímu pohonu. Magazín Auto Express hovoří o šestiválci uprostřed, navíc doplněném ještě dvojicí elektromotorů, po jednom na každé nápravě. Finální výkon by měl přesáhnout 550 koní, a pokud bychom měli vybrat jeden vůz ze současné produkce, kterému chce jít nový J-Type po krku, jednalo by se o Hondu NSX. Její hybridní pohonné ústrojí dohromady produkuje 581 koní.

V plánu je údajně taky čistě elektrická verze využívající nejnovějších bateriových technologií, co budou za pár let k dispozici.

Podle vrchního designéra automobilky Jaguar Land Rover Iana Calluma je nápad se supersportem s motorem před zadní nápravou poměrně stará záležitost. Ještě předtím, než přišel na trh F-Type, měl Jaguar na papíře pár konceptů s pohonnou jednotkou uprostřed a nyní je značka konečně v postavení, kdy si může relativně odvážný krok dovolit. My jí v tom rozhodně fandíme.

Související témata:
Načítám