Hlavní obsah

Deset věcí, které potřebujete vědět o novém Nissanu Qashqai

Foto: Nissan

Na český trh právě přichází třetí generace Nissanu Qashqai, oblíbeného zakladatele rodu městských crossoverů. Jaké přiváží novinky, jaké bude mít motory a kolik bude stát?

Článek

Nissan nejspíš ani sám netušil, jaké šílenství rozpoutá, když v roce 2007 uvedl na trh první Qashqai. Lidé se mu nejdřív smáli kvůli jménu, ale rychle v něm objevili skrytý diamant – v podstatě šlo o běžný hatchback, ale prostornější, praktičtější a se zvýšeným posezem usnadňujícím nastupování a vystupování a zlepšujícím přehled na silnici. Byl navrhovaný v Evropě přímo pro Evropu a rychle se ukázalo se, že přesně to trh skutečně potřeboval. A vlna městských crossoverů (C-SUV) se nezvratně rozjela…

Nyní přichází na český trh již třetí generace Qashqai – tady je 10 věcí, které byste o něm měli vědět:

1) Zcela nová konstrukce

Nový Qashqai stojí na pokrokové platformě CMF-C, která je díky moderním výrobním technikám i materiálům (přední a zadní dveře, přední blatníky a kapota jsou z hliníku, dveře zavazadlového prostoru jsou z kompozitu) o 63 kg lehčí a zároveň o 41 % tužší.

Foto: Nissan

Nissan Qashqai kvalitativně zase o něco poskočil vzhůru

2) Prostornější než dřív

Qashqai mírně narostl ve všech směrech: na délku o 31 mm, na šířku o 29 mm a na výšku o 35 mm. Zároveň se natáhl rozvor o 20 mm, takže posádka najde uvnitř o trochu víc životního prostoru – místo pro kolena cestujících vzadu se zvětšil o 28 mm na 608 mm, vpředu i vzadu se zvýšil prostor nad hlavou cestujících o 15 mm díky malému zvětšení vnějších rozměrů.

Foto: Nissan

Třetí generace zase o kousek povyrostla, díky tomu je uvnitř prostornější

3) Víc praktičnosti

Po kritice předchozí generace inženýři přifoukli objem kufru o 31 litrů na celkových 461 litrů (504 litrů při vyjmutí podlážek dvojité podlahy). Nový model převzal oblíbené prvky svého předchůdce jako například boční úložné prostory nad podběhy kol a systém flexibilní organizace zavazadlového prostoru s podlážkami dvojité podlahy. Víko kufru je podle dnešních zvyklostí ovládané elektricky a dokonce bezdotykově. Z praktického úhlu pohledu určitě také oceníte, že se přední i zadní dveře otevírají skoro až do pravého úhlu, což usnadňuje nastupování i manipulaci s dětskými sedačkami.

3 miliony

Nissan prodal za 15 let produkce přes 3 miliony Qashqaiů. Další budou díky třetí generaci na jeho konto rychle přibývat i přes vysokou konkurenci v segmentu.

4) Víc stylu

Nový Qashqai rozvíjí současný designový směr Nissanu, ale přistupuje k němu moderněji, osobitěji a odvážněji. Na silnici ho vážně nepřehlédnete. K dispozici je v 11 barvách karoserie s pěti dvoubarevnými kombinacemi (celkem 16 kombinací), postavit ho můžete na kola o průměru až 20“.

Foto: Nissan

Nový Qashqai je hodně fešácké auto

5) Více digitalizace, konektivity a komfortu

Před řidičem je 12,3palcový digitální přístrojový panel, který můžete doplnit obřím 10,8palcovým průhledovým displejem, uprostřed palubní desky se pak uhnízdil 9palcový dotykový infotainment, jenž nabízí nejmodernější funkcionality včetně rozsáhlé mobilní (bezdrátový Apple CarPlay, indukční nabíjení o výkonu 15 W) a online konektivity (online navigace TomTom, hlasové ovládání Google Assistant, vzdálený přístup prostřednictvím mobilní aplikace), ale nezapomíná ani na fyzická tlačítka ulehčující navigaci v menu, také klimatizace má stále samostatný ovládací panel. Pokud se chcete rozšoupnout, do Qashqaie si můžete objednat třeba ještě luxusní čalounění kůží Nappa, masážní sedadla nebo prémiové audio Bose.

6) Víc bezpečnosti

Velkou novinkou jsou přední LED světlomety s neoslňující Matrix technikou, Qashqai je už také vybaven středovým airbagem mezi řidičem a spolujezdcem (který doplňuje standardní čelní, boční a hlavové airbagy). Qashqai bude mít již v základní výbavě velkou sadu asistenčních systémů nejnovější generace sdružených pod názvem ProPilot – ten nově umí zabránit nehodě při vyparkování, chrání boky auta při manévrování v nízkých rychlostech a efektivněji zabraňuje nehodám s vozy skrytými v mrtvých úhlech, adaptivní tempomat také rozpoznává prudce brzdící auta, přizpůsobuje rychlost aktuálním limitům a čerpá data z GPS, takže zpomaluje před ostrými zatáčkami apod.

Foto: Nissan

Na řidiče bude bedlivě dohlížet celý zástup elektronických andělů strážných

Zpátky na výsluní

Poslední dobou nebylo o Nissanu v Česku příliš slyšet. Loni se totiž změnil importér, nově zastupuje zájmy Nissan na českém trhu společnost Grand Auto Central Europe, která má v plánu znovu přilákat zákazníky a rozšířit prodejní a servisní síť. Nové atraktivní modely v podobě crossoverů Juke a Qashqai a elektromobilů Leaf a Ariya by jim to měly hodně ulehčit.

7) Přepracovaný podvozek

Qashqai byl známý svými povedenými jízdními vlastnostmi a nová generace na tom má být ještě lépe. Vpředu najdete u všech modelů zavěšení McPherson, vzadu jsou pak v základu vlečená ramena s torzní příčkou, ačkoliv verze s pohonem všech kol nebo ve vyšší výbavě s 20“ koly mají sofistikovanější víceprvkové zavěšení.

8) Bez dieselu, zato s pomocí elektřiny

Fanoušci naftových motorů budou možná zklamaní, ale nový Qashqai už sází jen na benzin s podporou elektřiny. Jedinou pohonnou jednotkou je přeplňovaný čtyřválec 1,3 DIG-T doplněný 12V mild-hybridním ústrojím šetřícím palivo. K dispozici bude ve dvou výkonových verzích – tu slabší můžete mít pouze jako předokolku s manuálem, silnější lze objednat také s vylepšeným automatem Xtronic (plynule měnitelný převod) ve variantě s předním pohonem nebo čtyřkolkou.

Foto: Nissan

Nissan Qashqai technické údaje

Znovu jako Renault

Na technických základech nového Qashqai vznikne zase varianta od Renaultu, tedy druhá generace Kadjaru.

9) Zázrak jménem E-Power

V blízké budoucnosti rozšíří nabídku motorizací nová jednotka E-Power – ta kombinuje benzinový motor 1,5l s elektromotorem a nízkokapacitní baterií. V podstatě jde o hybrid, ale benzinový motor nikdy nepohání kola přímo, vždy jen generuje elektřinu pro elektromotor. Na druhou stranu také nejde o prodlužovač dojezdu, baterie má nízkou kapacitu a nabíjí se pouze za jízdy (k dispozici bude i režim řízení jedním pedálem). Nissan slibuje výkon 187 koní, velké úspory na palivu a jízdní zážitek jako u elektrického auta, ale bez nutnosti dobíjet (a dalších nevýhod v podobě vysoké hmotnosti a ceny), jak ale bude celé řešení fungovat v praxi, to se teprve uvidí.

10) Rozumná cenovka

Nissan vybojoval pro český trh základní cenu na úrovni 539 000 Kč, což je s ohledem na slibovanou výbavu velmi konkurenceschopná částka. Kompletní ceník uvidíme nejpozději na začátku září, kdy začne oficiální prodej a k dealerům dorazí první demo vozy, zákazníci se na svá objednaná auta mohou těšit již na přelomu září a října.

Související témata:
Načítám