Článek
Na první pohled si určitě všimnete upravené přídě, která má teď blíž k většímu sourozenci, rodinnému SUV Tarraco, a zcela novému Leonu. Na výraznější šestiúhelníkovou masku navazují nová Full LED světla se specifickým světelným podpisem, podle kterých teď novou Atecu snadno rozpoznáte.
Zezadu to bude těžší – světla sice také přešla kompletně na LED techniku, ale jejich tvar i grafika je až na dynamický blinkr stejná. Nárazník se pozměnil také velmi nenápadně, takže nejjasnějším znakem je nový nápis Ateca provedený ozdobným psacím písmem místo dosavadního hranatého, tiskacího. Kdybyste měli po ruce metr, odhalili byste o 18 mm větší délku danou právě pozměněnými nárazníky.
Ani v interiéru mnoho změn nezaznamenáte – digitální přístrojovka má stále displej s úhlopříčkou 10,25“ a dotykový infotainment 8“ nebo 9,2“, běží na nich však nejmodernější verze systému s větší šíří online služeb (díky zabudované eSIM) i mobilní konektivity (včetně bezdrátového nabíjení) a hlasovým ovládáním s osobní asistentkou. Stejně jako ostatní koncernová auta i Ateca kompletně přešla na konektory USB C – v kabině jsou čtyři a navíc podsvícené. Nového volantu (konečně s vyhříváním) a dekorů palubní desky a dveří si všimnou skutečně jen znalci. Majitele ale určitě potěší vyhřívané čelní sklo nebo sedadlo řidiče nastavitelné v 8 směrech a vybavené pamětí (i pro pozici zpětných zrcátek).
Prodloužil se také seznam bezpečnostních systémů: adaptivní tempomat má nově prediktivní funkci, takže s pomocí GPS a navigačních dat dokáže přizpůsobit rychlost silnici před vámi (zatáčky, křižovatky, kruhové objezdy atd.) a kamera za předním sklem čte dopravní značení a přizpůsobuje se rychlostním omezením. Mrtvé úhly monitoruje nová Ateca až do vzdálenosti 70 metrů za vozem, díky Trailer Assistu dokáže sama zacouvat s připojeným přívěsem a také vás upozorní na dopravu za autem při vyparkování. Ateca má také systém Pre-Crash (vpředu i vzadu) a dokáže posádku připravit na případnou srážku – přitáhne pásy, uzavře okna i panoramatickou střechu a zapne varovné blinkry.
Další změny se odehrály pod kapotou. Přeplňovaný tříválec 1,0 TSI využívá Millerův spalovací cyklus (kombinuje dříve uzavírané sací ventily s vyšším kompresním poměrem) a nové turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek, což by mělo přinést až 10% zlepšení efektivity. Obětí pokroku se stal turbodiesel 1,6 TDI (115 koní), který nahradil stejně výkonný 2,0 TDI nabízející větší točivý moment dostupný v širším spektru otáček. Zbylé jednotky (ve variantách 1,5 TSI 150 k s manuálem nebo DSG, 2,0 TSI 190 s DSG a pohonem všech kol, 2,0 TDI 150 k s manuálem, DSG nebo DSG s pohonem všech kol) přecházejí do nové Atecy beze změn.
Seat Ateca je jedno z nejpovedenějších SUV na trhu, takže není divu, že nepotřebovalo žádné radikální změny. Nový design a lepší technika by ji tak měly udržet na špici segmentu a v centru zájmu zákazníků. Pokud se na ni už těšíte, prohlédnout naživo si ji u dealerů budete moci až ve třetím čtvrtletí letošního roku.