Hlavní obsah

Další zběsilé Audi RS Q8: Tentokrát od Lumma Design

Foto: LUMMA Design GmbH & Co.

Německý úpravce Lumma Design se sice soustředil hlavně na vizuální stránku, pod kapotou však také došlo na pár změn

Už to tu padlo mockrát – lidé milují individualizaci a vždy se chtějí nějak odlišovat. Co se týká aut, tak tam to mnohdy platí dvojnásob. Jenže co když jste utratili pěkných pár milionů za zbrusu nové Audi RS Q8, abyste vzápětí zjistili, že soused z vedlejšího bloku si jej koupil také? Na takovéto „problémy“ naštěstí myslí přední automobiloví úpravci – včetně německých Lumma Design.

Článek

Dost možná si vzpomínáte na zběsilé Audi RS Q8 od firmy Wheelsandmore s výkonem Bugatti Veyron. Leckdo by čekal, že tohle dílo od Lummy bude stejná písnička, ale není tomu tak. Kupodivu na to v Lumma Design šli téměř přesně opačně.

Foto: LUMMA Design GmbH & Co.

Lumma Design nabízí nepřeberné množství designových kombinací

Wheelsandmore, rovněž mající základnu v Německu, nabízeli především šílený výkon a úpravu vzhledu jen relativně „decentní“ – kromě jedovatého laku a obřích kovaných kol Vredestein šlo o „běžnou“ RS Q8. Tentokrát je to ale jiná, v Lumma Design si více pohráli s designem a osadili RS Q8 pořádným bodykitem, kdežto výkon vzrostl jen decentně.

Balíček úprav má název Lumma CLR 8 RS a zahrnuje třeba karbonový přední spojler, rozšíření předních a zadních blatníků, karbonový zadní spojler i difuzor a na závěr ještě střešní křidélko – pochopitelně také z karbonu. Pro završení agresivního vzhledu tu jsou další karbonové díly na spodcích dveří a okolo zadních světel. Uvnitř pak najdeme pedály z anodizovaného hliníku, prahy s logem firmy a kompletně nové čalounění interiéru.

A teď přijde to překvapení – tato vizuální divočina si oproti standardní RS Q8 polepšila „jen“ na 700 koní a 910 Nm. Ovšem není třeba se bát, že budete brzdou provozu, ani standardní auto není žádný lenoch. Díky potenciálu, který se v 4,0l V8 twin-turbo skrývá, nebylo zapotřebí žádných velkých kouzel – Lumma tu použila kromě přeprogramované řídící jednotky vlastní výfukový systém se čtyřmi koncovkami, přičemž koncovky samotné mohou být vyvedeny buďto v karbonu nebo v černé. Aby kola vyplňovala každý centimetr nově rozšířených blatníků, použil úpravce ještě podložky pro širší a agresivnější postoj.

Lumma však, stejně jako konkurent od Wheelsandmore, není z levného kraje. Za svou kreaci si účtuje 38 tisíc eur, tedy 1,01 milionu korun, plus samozřejmě cenu samotného auta. Pokud byste měli zájem, bude to chtít trochu trpělivosti – Lumma očekává, že dostatečnou zásobu všech zmíněných karbonových dílů bude mít až ve třetí čtvrtině letošního roku.

Audi RS Q8 je vlastně dvojče veleúspěšného Lamborghini Urus, které v dceřiné společnosti momentálně tvoří většinu prodejů. Používá i stejný 4,0l osmiválec, díky kterému se už v sérii rozburácí na stovku za 3,8 vteřiny – na více než dvoutunový kolos velmi slušné. Zvláště pokud bereme v potaz, že kdysi téměř nedostižné Ferrari F430 zrychlovalo na stovku za 3,9 vteřiny. Inu, pokrok je pokrok.

Automobilka slibuje kromě vysokého výkonu také univerzální využitelnost, ale nepředpokládáme, že některé z nich budete běžně potkávat na silnicích. Emise a spotřebu tohoto drobka pomáhá udržet na uzdě tzv. Mild-Hybridní systém, který pomáhá motoru ve chvílích největší zátěže – tedy při rozjezdu nebo při prudkém zrychlení.

Související témata:
Načítám