Článek
Dost možná si vzpomínáte na zběsilé Audi RS Q8 od firmy Wheelsandmore s výkonem Bugatti Veyron. Leckdo by čekal, že tohle dílo od Lummy bude stejná písnička, ale není tomu tak. Kupodivu na to v Lumma Design šli téměř přesně opačně.
Wheelsandmore, rovněž mající základnu v Německu, nabízeli především šílený výkon a úpravu vzhledu jen relativně „decentní“ – kromě jedovatého laku a obřích kovaných kol Vredestein šlo o „běžnou“ RS Q8. Tentokrát je to ale jiná, v Lumma Design si více pohráli s designem a osadili RS Q8 pořádným bodykitem, kdežto výkon vzrostl jen decentně.
Balíček úprav má název Lumma CLR 8 RS a zahrnuje třeba karbonový přední spojler, rozšíření předních a zadních blatníků, karbonový zadní spojler i difuzor a na závěr ještě střešní křidélko – pochopitelně také z karbonu. Pro završení agresivního vzhledu tu jsou další karbonové díly na spodcích dveří a okolo zadních světel. Uvnitř pak najdeme pedály z anodizovaného hliníku, prahy s logem firmy a kompletně nové čalounění interiéru.
A teď přijde to překvapení – tato vizuální divočina si oproti standardní RS Q8 polepšila „jen“ na 700 koní a 910 Nm. Ovšem není třeba se bát, že budete brzdou provozu, ani standardní auto není žádný lenoch. Díky potenciálu, který se v 4,0l V8 twin-turbo skrývá, nebylo zapotřebí žádných velkých kouzel – Lumma tu použila kromě přeprogramované řídící jednotky vlastní výfukový systém se čtyřmi koncovkami, přičemž koncovky samotné mohou být vyvedeny buďto v karbonu nebo v černé. Aby kola vyplňovala každý centimetr nově rozšířených blatníků, použil úpravce ještě podložky pro širší a agresivnější postoj.
Lumma však, stejně jako konkurent od Wheelsandmore, není z levného kraje. Za svou kreaci si účtuje 38 tisíc eur, tedy 1,01 milionu korun, plus samozřejmě cenu samotného auta. Pokud byste měli zájem, bude to chtít trochu trpělivosti – Lumma očekává, že dostatečnou zásobu všech zmíněných karbonových dílů bude mít až ve třetí čtvrtině letošního roku.
Audi RS Q8 je vlastně dvojče veleúspěšného Lamborghini Urus, které v dceřiné společnosti momentálně tvoří většinu prodejů. Používá i stejný 4,0l osmiválec, díky kterému se už v sérii rozburácí na stovku za 3,8 vteřiny – na více než dvoutunový kolos velmi slušné. Zvláště pokud bereme v potaz, že kdysi téměř nedostižné Ferrari F430 zrychlovalo na stovku za 3,9 vteřiny. Inu, pokrok je pokrok.
Automobilka slibuje kromě vysokého výkonu také univerzální využitelnost, ale nepředpokládáme, že některé z nich budete běžně potkávat na silnicích. Emise a spotřebu tohoto drobka pomáhá udržet na uzdě tzv. Mild-Hybridní systém, který pomáhá motoru ve chvílích největší zátěže – tedy při rozjezdu nebo při prudkém zrychlení.