Článek
O zakázaných, ale skvělých reklamách jsme už psali a také jsme vám říkali, že ani jedna z nich není podle nás nijak závadná. Většinou jsou v takových reklamách zobrazena auta, která jsou ze své podstaty zábavná, hravá a dělaná pro ty, kteří si řízení chtějí užít a chtějí ho cítit. Jenomže současná doba plná regulí a omezení nějakému užívání nepřeje.
Podle některých úředníků bychom se totiž všichni měli chovat na silnicích jen bezpečně, předvídatelně, a pokud možno jako stroje. S tím se samozřejmě dá souhlasit, ale nic se nemá přehánět! A právě britské úřady, respektive úřad pro dohled na reklamou není ochoten akceptovat jakékoliv vybočení z norem.
A takové vybočení vidí i v reklamě na Ford Mustang, na který prý přišlo 12 stížností. No, celkem by nás zajímalo od koho. Reklama totiž ukazuje šedý, hektický a náročný pracovní život, který je plný termínů, rozčílených šéfů a stresu. A právě ten stres je pak nejlepší vypustit za volantem Fordu Mustang. O ničem jiném ta reklama opravdu není. Hluboký hlas v pozadí pak v překladu říká „Běsni jen, běsni jen dál, protiv soumraku“, což je část básně Dylana Thomase.
A i to úřadu vadilo. Podle něj totiž takový podkres, ale i samotná reklama podporuje řidiče v tom, aby se na silnicích chovali agresivně a nezodpovědně. Ne, také to v tom nevidíme. Jen kroutíme hlavou a doufáme, že se jednou dočkáme doby, kdy reklama bude prostě jen reklama, a ne podle někoho ponoukání k nebezpečnému stylu života. Ford má smůlu a reklamu musel ve Velké Británii stáhnout. Jinde reklama zatím zakázána není a my doufáme, že také nebude.