Článek
Jak víme, černá barva dělá divy – z hlediska psychologie dodává sebejistotu a v případě nutnosti umí zakrýt (do určité míry) nežádoucí tělesné kontury. V Manhartu jsou si toho evidentně vědomi, a tak vzali kontroverzní bavorský supersedan M3 a superkupé M4 a udělali z Quasimoda černý zázrak.
Pravda, vzhled je otázka vkusu, a dle mnohých vůz vypadá ve skutečnosti poměrně dobře. Ale stejně, jako má někdo právo na to, aby se mu design vozu líbil, platí tohle právo i pro opačnou stranu barikády. A jelikož se v Manhartu nechtěli obtěžovat s výrobou kompletně nového nárazníku, pozměnili jen jeho část a dodali mu agresivnější vzezření tak, aby ty obří a tolik diskutované ledvinky už zkrátka nebyly dominantou přídě M3 a M4.
Je tu tedy úplně nový splitter neboli „lízátko“ předního nárazníku a pozměněná architektura přídě. Na boku najdeme nové nástavce prahů a na zádi mnohem, ale mnohem výraznější difuzor. To vše je tu a tam zkrášleno o karbonové doplňky. Jsou tu i zbrusu nová jedenadvacetipalcová kovaná kola, která jsou dostupná ve zlaté či v černé se zlatým pruhem na límci ráfků. V kombinaci s temnou barvou noci najednou celá tahle divočina působí skoro až… decentně. Ale jen skoro.
Bez povšimnutí nicméně nezůstala ani technická stránka věci – a nebylo zapotřebí příliš zásadních úprav, jen nová řídicí jednotka a výfuk, aby se motoru lépe dýchalo, ale střeva dle dostupných informací zůstala původní. Výsledkem je, že takto upravená M3 respektive M4 od Manhartu má teď výkon celých 580 koní ve standardu, edice Competition potom až 610 koňských sil.
Nové BMW M3 a M4 jsou jedny z nejočekávanějších a nejdebatovanějších sporťáků poslední doby. K pohonu bude sloužit 3,0l motor se šesti válci v řadě, přeplňovaný dvěma turbodmychadly, výkon je ve standardu 480 koní, respektive 510 koní pro Competition. Vůbec poprvé bude možnost naspecifikovat si vůz přesně dle svých potřeb – na výběr není jen mezi manuální a automatickou převodovkou, ale i mezi pohonem zadních nebo všech čtyř kol. Hmotnost vozů je 1 700 kilogramů pro standard, Competition je zhruba o třicet kilo těžší.
Osmistupňový automat by měl být standardem pro verzi Competition, čtyřkolka bude volitelná pro obě varianty. Zbrusu nový systém M xDrive po vzoru současné M5 upřednostňuje zadní nápravu a přední kola se zapojí až v momentě, kdy jsou všechny naděje na trakci ztraceny. Zůstane však funkce „2WD“, kdy bude možné to nechat čistě na těch zadních. Ceny začínají na částce 2,2 milionu za sedan v manuálu a se zadokolkou. Nenechte se však vysmát – s „trochou“ výbavy a paketem Competition cena bez problému vyšplhá až ke třem milionům.