Hlavní obsah

Další strhující Lamborghini Veneno míří do aukce!

Foto: RM Sotheby's

Lamborghini Veneno Roadster vzniklo pouze v devíti exemplářích. Jeho cena se může vyšplhat až k 200 milionů korun. Záleží ovšem na nájezdu…

Lamborghini Veneno je jedno z nejexkluzivnějších a nejdražších Lamborghini vůbec. Vlastně patří k těm úplně nejdražším. Podvozek Aventadoru dostal v roce 2013 zakázkovou, velmi agresivně střiženou karoserii a vyšší výkon. Dohromady se vyrobilo 5 kupé a 9 roadsterů, každé za 4,5 milionu dolarů (tedy přes sto milionů Kč). Přestože celkem vzniklo pouze 14 kusů, sem tam se nějaké objeví na nějaké prestižní aukci.

Článek

Možná si pamatujete krémově bílé Veneno Roadster, které patřilo viceprezidentovi Rovníkové Guinei. To se vydražilo za omračujících 8,3 milionu dolarů, tedy 190 milionů korun. Dnes tu máme další kousek, rovněž ve verzi roadster a nutno podotknout, že v mnohem lákavější specifikaci. Nevýhodou může být větší nájezd, ale o tom až za chvíli…

Foto: RM Sotheby's

Nemůžeme si pomoct, ale podle nás si své Veneno Roadster vysnili lépe v Saúdské Arábii než v Rovnikové Guinei

Vůz, dosud patřící saúdské královské rodině, je vyveden v „saténově“ černém laku, doplněném o odhalený karbon, natřený pouze čirým, avšak opět matným lakem. S tím vším kontrastují výrazné, ale zároveň vlastně velmi decentní zelené doplňky. Tedy pokud se slovo „decentní“ dá vůbec v souvislosti s takovým autem použít.

Zelené akcenty zahrnují brzdové třmeny, elementy předního spoileru, prahové lišty, difuzor a samozřejmě hrany obřího zadního přítlačného křídla. Tato specifikace tedy patří určitě k těm povedenějším. Světle zelený kontrast pokračuje i uvnitř, sedadly počínaje a středovou konzolí a palubní deskou konče. Většina interiéru je pak vyskládána jak jinak než odhaleným karbonem. Auto navíc nedávno podstoupilo aplikaci speciálního (a jistě ne zrovna levného) ochranného filmu, který jeho úderný nástřik udrží v kondici na dlouhá léta dopředu.

Veneno Roadster je zevnitř stejně úderné jako zvenku – za sedadly je uložen 6,5l atmosférický dvanáctiválec, který dobře známe z Aventadoru, tady je ovšem naladěn na výkon 750 koní, kdežto v Aventadoru to bylo ušmudlaných 700. Stejně jako v Aventadoru se tu řadí sedmistupňovou jednospojkovou(!) poloautomatickou převodovkou s řazením pádly pod volantem. Taková převodovka sice neřadí tak rychle jako dvouspojková, je ale lehčí a má mnohem ráznější chod, což výborně sedí k celkovému charakteru auta.

Ze všech modelů Lamborghini Veneno je tohle teprve druhé, které opouští svého původního majitele. Zmíněné Veneno Roadster z Guinei se tehdy prodalo za těžko uvěřitelných 8,3 milionu dolarů. Vzhledem ke strhující specifikaci si možná říkáte, že tenhle krasavec ho jistě překoná. Je tu však jeden problém, a tím je nájezd. Všichni dobře víme, jaký je to rozdíl, když má ojeté auto najeto 199 999 kilometrů a když už přesáhne hranici 200 000. Má to nepříznivý vliv na cenu.

Tady to může být ten stejný případ. Tohle černo-zelené Veneno Roadster má najeto 450 kilometrů – ne, žádná nula tam nechybí. Ani jedna. Ano, pořád je to samozřejmě neuvěřitelně málo, jenže ono béžové „Lambo“ mělo najeto dokonce pouhých 325 kilometrů. A to by mohlo hrát při dražbě svou roli, sběratelé jsou totiž nekompromisní. Kdoví, jestli se chudák auto s takovým nájezdem vůbec prodá…

Načítám