Článek
Mansory je firma se sídlem v Německu, která se specializuje na úpravy luxusních vozů všemožných značek. Je pro lidi, kteří si bláhově myslí, že jejich luxusní vůz – ať jde třeba o Bentley, Rolls-Royce nebo případně Ferrari – není dost výrazný. A přesně pro tyto „nešťastníky“ se spoustou nadbytečných stovek tisíc eur na kontě je tu Mansory. Je to překvapivé, ale Mansory funguje již od roku 1989, kdy si svoji dílnu otevřel íránsko-britský úpravce Kourosh Mansory. Dnes už Mansory sídlí ve zbrusu nové dílně v německém Brandu a má dealerství v podstatě po celém světě – v Německu, Británii, Polsku, Švýcarsku, SAE, Indii i v Japonsku.
Mansoryho styl je cokoliv, jen ne decentní nebo nenápadný. A přesně proto ho jedni milují, druzí zatracují. Není však pochyb o tom, že poutá pozornost. Výjimkou není ani nejnovější kreace Stallone 812, založená na Ferrari 812 Superfast. Ovšem není to poprvé, kdy si úpravce vzal na paškál luxusní a balisticky rychlé GT od Ferrari – jeho pozornosti neunikli ani předchůdci F12 Berlinetta nebo předešlé Ferrari 599 GTB.
Původní Ferrari 812 Superfast:
Proč vlastně ten název „Stallone“? Inu, stallone je italský výraz pro hřebce, takže jde opravdu jen o toho vzpínajícího se hřebce ve znaku, souvislost s hercem Stallonem (byť má italské kořeny) je čistě náhodná.
Hodnocení vzhledu této nebohé, pardon, upravené 812 necháme na vás, takže si jen ve stručnosti řekněme, co se tu odehrálo za úpravy. Nelze přehlédnout masivní bodykit, který se skládá z převážně karbonových dílů, jako např. přední nárazník s aerodynamickým „lízátkem“, kapota, nástavce prahů, zadní difuzor, přičemž nesmí chybět ani pořádné zadní křídlo. Stallone 812 potom má ještě o něco snížený podvozek a sedí na ještě větších 21” vpředu, respektive 22” kolech vzadu.
V podobném duchu se nese kabina, kde najdete kombinaci černé a červené kůže, se žlutými (!) dekory a prošíváním, doplněné obložením z karbonu a Alcantary. Nechybí ani podsvícení madel dveří a hliníkové pedály.
A pokud jste doufali, že na skvostný 6,5l atmosférický V12 v Mansory nesáhli, zklameme vás – i když se chlapům v Brandu překvapivě podařilo z motoru dostat dalších 30 koní výkonu, který tak vzrostl na 820 koní oproti původním 790 plnokrevníkům. Výkonové parametry potom zůstávají stejné: Z klidu na stovku za 2,9 sekundy a maximální rychlost 340 km/h. Cena údajně činí 800 tisíc dolarů, tedy 18,4 milionu korun. No, aspoň že podle dostupných informací vznikne jen v jednom exempláři. To víte, exkluzivita…