Hlavní obsah

Dacia znovu nabízí tovární auta na LPG

Foto: Dacia

Pohon na propan-butan je v ČR velmi oblíbený – je totiž citelně lacinější než klasická paliva. Proto se na našem trhu pohybuje spousta odborníků na přestavby, ale i mnoho amatérů. Skutečnou jistotu a bezpečí tovární záruky vám u nového auta nabídne pouze varianta přímo z výroby.

Článek

Dacia dlouhé roky nabízela své modely také ve variantě na LPG, jenže nasazení nové emisní normy, která ukončila život atmosférické šestnáctistovky, tomu na konci roku 2018 učinila přítrž. Po období smutku však nyní pro fanoušky LPG přichází období radosti, Dacia oblíbené alternativní palivo vrací zpátky do hry.

Varianta LPG bude spojená pouze s přeplňovaným litrovým tříválcem 1,0 TCe s výkonem 100 koní a 170 Nm (navíc pouze s pohonem předních kol a manuální převodovkou), ale bude dostupná pro modely Sandero, Logan, Logan MCV a Duster. Všechny tyto vozy budou z výroby vybaveny dvěma nádržemi – jednou na benzin a druhou na LPG (ta bude umístěná v prostoru rezervy, takže nezmenší zavazadlový prostor; auta budou vybaveny lepicí sadou). Vůz tak může podle potřeby jezdit na obě paliva (dojezd na jedno tankování je díky tomu až 1 000 km), standardně ale pojede na LPG a v případě, kdy se vyprázdní jeho nádrž, přepne se automaticky na benzin.

Kromě ekonomických výhod přináší pohon na LPG také snížení emisí CO2 o 12 %. Na tovární instalaci dostanete plnou záruku 3 roky nebo 100 000 km, kontrola systému LPG je zahrnuta do standardního programu údržby a nádrž na LPG navíc není nutné po 10 letech měnit jako je tomu u dodatečných přestaveb. O trochu vyšší pořizovací cenu (u Dusteru si připlatíte 10 000 korun oproti stejnému motoru v benzinové variantě) pomůže kompenzovat vyšší zůstatková hodnota vozů na LPG na trhu ojetých aut.

Foto: Dacia

Duster je v ČR i v celé Evropě prodejním hitem, varianta s pohonem na LPG mu jistě pomůže k ještě větším prodejům

Obliba pohonu na LPG v ČR je značná (po našich silnicích jezdí přes 180 tisíc takových aut), proto je tu široká infrastruktura plnicích stanic čítající 936 míst. Pokud tedy chcete šetřit svou kapsu i přírodu už dnes, pohon na LPG je naprosto použitelným a komfortním řešením plným výhod. Jedinou drobnou nevýhodou je pak omezení vjezdu do některých podzemních garáží, mnohé však již dnes mají patřičné vybavení (odvětrávání, indikátor úniku plynu), které vjezd vozidel na plyn umožňuje.

Načítám