Článek
Hned první věta v tiskové zprávě, která prezentuje nový model, bude ostatní automobilky bolet: „Dacia Spring předjímá 100% elektrické a cenově nejdostupnější vozidlo v Evropě.“ V druhé větě se píše o tom, že Spring bude sice městské auto, ale nabídne místo pro čtyři cestující.
Jinými slovy, Dacia se chystá zopakovat to, co dělá celé poslední roky, jen s tím rozdílem, že pod kapotou nebude spalovací motor. Když se podíváte na statistiky, zjistíte, že vozy Dacia dlouhodobě kralují prodejům fyzickým osobám. Tedy lidem, kteří si na svoje nové auto ušetřili ze své výplaty. A ti většinou chtějí jen jedno - co nejlepší auto za co nejlepší peníze. Bez zbytečností, módních výstřelků a chytrých elektronických systémů, které stejně nikdy nevyužijí. Stačí jim centrální zamykání, elektrická okna, klimatizace a možná vyhřívání sedaček. A podobný by měl být i Spring.
Dacia o novém modelu od začátku mluví jako o městském elektromobilu. Dodává, že hlavním cílem je zpřístupnit „snazší a čistší mobilitu“ pokud možno každému. Pětidveřové auto má tak ctít filozofii značky. Deklarovaný dojezd podle metodiky WLPT je přitom 200 km, což by mohlo být nějakých 170 km v reálných podmínkách.
Jak je z obrázků patrné, půjde o crossover, respektive o městské SUV. Všimněte si jednoduché karoserie, kdy designéři chytře kombinovali šedý odstín s reflexními oranžovými prvky, které dodávají autu na hravosti. Zvláštní péče byla věnována osvětlení. Přední LED světla jsou rozdělena do dvou úrovní: vodorovná linka na horní části a čtyři grafické prvky začleněné do spoileru. Čtyři zadní světla, rovněž stoprocentně LED, tvoří dvojité Y. Podle automobilky by tak měl do budoucna vypadat univerzální světelný podpis modelů Dacia.
O technice a dalších konkrétních údajích zatím Dacia nezveřejnila žádné podrobnosti, ale lze předpokládat, že Spring bude vycházet z Renaultu Zoe, který se v současnosti řadí k nejprodávanějším elektromobilům na světě. Slibuje však, že nové auto bude k dispozici už příští rok a že soukromým uživatelům i podnikům zpřístupní hlavní výhody elektromobilů. Tedy snadnou řiditelnost, nehlučné fungování, žádné vibrace a žádné lokální emise.
Ano, na tohle auto jsme upřímně zvědaví. A velké automobilky nepochybně taky!