Článek
Dacia, která je mimochodem nejvýdělečnější a nejvíce exportující společností v celém Rumunsku, razí svou „nízkonákladovou“ filozofii. Auta jsou levná, na dnešní poměry relativně jednoduchá a v drtivé většině případů recyklují starou techniku a technologie převzaté od mateřského Renaultu.
Momentálně největším a nejdražším modelem je SUV Duster představený nedávno ve druhé generaci. Jenže jakkoliv se jedná o nejdražší model v rámci Dacie, jde při ceně 259 900 korun za základní provedení také o nejlevnější SUV dostupné na našem trhu. Do nízkonákladové filozofie zapadá Duster dokonale, ovšem poslední dobou se začaly množit zvěsti, že by se Dacia vydala po cenově-společenském žebříčku směrem vzhůru.
Konkrétně se hovořilo o možnosti většího SUV, nebo alespoň o přifouklém Dusteru na prodloužené platformě, který by měl být schopen pojmout až sedm cestujících naráz. A ze všech těchto zvěstí se nakonec potvrzuje – virbl prosím – vůbec nic.
V rozhovoru pro magazín Autocar řekla šéfka britského zastoupení Dacie Louise O’Sullivan, že jakýkoliv větší a tím pádem i dražší model by nezapadal do cílení rumunské automobilky. Má být v první řadě levná a zákazníci jsou na ni takhle zvyklí. Když už chce někdo investovat do nového auta více peněz, rozhodně si nechce kupovat dacii a porozhlédne se spíše po jiných značkách. A vzhledem k tomu, že ani SUV od Renaultu nepatří mezi nejdražší, mohlo by nakonec dojít na situaci, kdy by Dacia Renaultu „užírala“, místo aby jej doplňovala.
Dacia se zkrátka drží svého kopyta a jakékoliv inovace provádí hodně poskromnu, vždy v rámci zachování cenové politiky. Koneckonců když vyjel na svět druhý Duster, byla část lidí zklamaná kvůli zachování staré platformy z předešlého modelu. Jenže tímhle způsobem značka zkrátka funguje, a jestli máme v dohledné době čekat nějaké novinky, bude se možná jednat o drobnost typu infotainmentu s navigací nebo něco podobného.