Hlavní obsah

Dacia Duster že nemůže být cool? Tak se dívejte!

Foto: PRIOR Design

Spoustě lidí by se takový bodykit na jejich Dusteru líbil, což o to. Ovšem málokdo si při koupí „dá bokem“ téměř osmdesát tisíc na úpravy…

Tuningová scéna se začala rozvíjet krátce po přelomu milénia – prakticky po premiéře úplně prvního ze zhruba čtyřiceti dílů ságy Rychle a zběsile. Po letech by jeden řekl, že zájem o tuning a individualizaci bude uvadat, ale opak je pravdou – ba dokonce se mnohdy zdá, že zájem o tuning i nadále malinko roste, a hlavně už o něj jeví zájem i „normální lidé“, nikoliv pouze benzinoví šílenci.

Článek

Důkazem by mohl být tento tuningový kit pro Dacii Duster. Je to sice robustní a nenáročné auto, jinak jde ale do značné míry o poměrně normální SUV, kterých už dnes beztak jezdí mraky. Jinými slovy – pokud chcete, aby se lidé za vaším Dusterem otáčeli, bude to chtít trochu víc než zvolit vyšší stupeň výbavy a litá kola.

Foto: PRIOR Design

Nárazníky, difuzor, střešní spoiler – to vše je aerodynamicky funkční. Prior sice hraje na design, zároveň ale nepodceňuje účelnost

S tímto se rozhodl pomoci německý úpravce Prior Design. Řada zavedených tuningových firem se totiž specializuje na vozy, kterých po silnicích nejezdí miliony – a Prior ostatně není výjimkou. McLaren, Lamborghini, Rolls-Royce, Porsche, Audi RS, BMW M a další. Ovšem poté, co se začali alespoň trochu více zaměřovat na vozový park proletariátu, tedy na Volkswagen, Hyundai, Toyota, rozhodli se, že ještě rozvíří vody tímto aerodynamickým bodykitem pro Dacii Duster.

Za cenu 2 999 eur (cca 76 tisíc Kč) dostanete tento kompletní bodykit s vytaženými blatníky, masivními prahy, „zívajícím“ předním nárazníkem a efektním zadním difuzorem. Výhodou je, že přestože se v Prioru specializují převážně na estetické úpravy, jejich bodykity jsou před aplikací otestovány ve větrném tunelu, takže každý záhyb a každá hrana jsou ve skutečnosti funkční, nejde tu jenom o parádu.

Nabízí se však otázka, kdo z těch, co dají řekněme 400 tisíc korun za zánovního Dustera, bude chtít dát další desítky tisíc za nějaké to extra vizuální drama. A to jsme se ani nezmínili o tom, že ten zadní spoiler na víku kufru (bez kterého by to nebylo ono, co si budeme povídat) je za dalších 299 eur, tedy 7 600 korun.

Je pravda, že něco takového nebude dávat smysl každému, koneckonců Duster je jedno z těch aut, které je především rozumné – má rozumnou pojistku, rozumné provozní náklady a rozumné ceny náhradních dílů. Na druhou pokud jste si čistě náhodou poslední dobou říkali, že vašemu robustnímu pracantovi jménem Duster něco chybí, tak už víte, kam zavolat… Není zač.

Související témata:
Načítám