Článek
Model pojmenovaný po jednom z nejhezčích poloostrovů Mallorcy nabídne tvary, které byste u výchozích Seatů hledali marně. Formentor je taková Ateca na steroidech, jakkoliv by to v marketingovém oddělení Curpy asi neradi slyšeli.
Přední nárazníky jsou plné výrazných hran, z celé přední masky je pak cítit výbušnost. Vzadu jsou čtyři koncovky výfuku (netušíme, zda budou i u slabších motorů, kde by působily úsměvně); jsou vyvedené po stranách přímo z difuzoru. Hezkým prvkem je pak diodový pruh, který se táhne přes celé páté dveře.
Standardem jsou litá kola o průměru 19 palců v atraktivním černo-hnědém provedení. Na výběr je osm barev karoserie. Interiér je pak totožný s ostatními modely od Seatu a liší se pouze obřím dvanáctipalcovým displejem infotainmentu – třeba Ateca má displej velký 10 palců. Na středu volantu rovněž najdete logo Cupra, samotný volant je ovšem stejný, jaký mají i běžné modely od Seatu.
Velkou neznámou byly motorizace, které Cupra právě odhalila. Celkem jich bude sedm, přičemž dvě z nich kombinují benzinový motor a elektromotor s možností externího dobíjení (plug-in hybrid). Výkonové spektrum začíná na 150 koních (110 kW) a končí na 310 k (228 kW).
Stejně jako u ostatních modelů postavených na modulární platformě MQB mají i v případě Curpy Formentor zadní víceprvkovou nápravu jen modely s výkonem nad 150 koní. Základní provedení tak má „obyčejnou“ vlečenou nápravu. Všechny modely pak mohou mít adaptivní tlumiče DCC (Dynamic Chassis Control). Opět nic, co bychom neznali z ostatních koncernových modelů.
Vás patrně nejvíce zajímá vrcholná motorizace. Tu pohání dvoulitrový, turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec o výkonu 310 koní (228 kW) a maximálním točivém momentu 400 Nm.
Síla motoru se prostřednictvím sedmistupňového DSG přenáší na všechna čtyři kola (řešení s vícelamelovou mezinápravovou spojkou s elektro-hydraulickým ovládáním 4Drive). Stovku zvládne vrcholný model za 4,9 sekundy a jede až 250 km/h.
V prodeji už teď na podzim
Obě hybridní motorizace sdílí Formentro s Cuprou Leon. Jde o verze kombinující motor 1,4 TSI a elektromotor s 13 kWh baterií. Silnější verze má celkových 245 koní a 400 Nm, slabší pak 204 koní a krouticí moment 350 Nm. Čistě na elektřinu oba modely ujedou shodných 50 kilometrů.
Dále tu máme dvoulitrový diesel TDI (150 k) a benzinový 1,5 TSI o stejném výkonu. Nabídku doplňuje 2,0 TSI o výkonu 190 koní. Zatím byla oznámena pouze cena vrcholného provedení. V Německu bude stát 43 953 euro, tedy nějakých 1,1 milionu korun. Prodej značka Cupra zahájí letos na podzim, tedy v řádu několika týdnů.