Článek
Rychlé nákupní tašky přezdívané hot hatche se staly ohromně populárními – přinášejí totiž vzrušení a rychlost sportovních aut v praktickém balení auta, se kterým můžete pohodlně jezdit do práce nebo na nákup. Se zpřísňováním emisních norem jim (stejně jako všem ostatním sportovním autům) ale začala zvonit hrana. Bude elektrifikace cestou do zábavné budoucnosti?
Cupra věří, že ano! Proto představila nový model Born, který však v jádru není ničím jiným než upravenou verzí moderního elektrického hatchbacku Volkswagen ID.3. Varianta od Cupry má však nabídnout víc rychlosti a stylu.
Právě o stylu nemusíte ani pochybovat, už na první pohled je jasné, že Cupra Born bude ozdobou všech městských bulvárů – díky propracovanému LED osvětlení, sportovnímu bodykitu a designovým doplňkům v barvě mědi (typický poznávací znak vozů Cupra), to vše na krásných litých kolech o průměru až 20 palců.
Měděné prvky se objevují i v interiéru, jemuž dominuje standardně dodávaný 12palcový displej infotainmentu s širokou mobilní a online konektivitou. Tým návrhářů však dbal i na udržitelnost, čalounění anatomických sedaček je proto z příze Seaqual vyráběné z recyklovaných plastů vylovených z moře, na dveřních panelech a dalších sedadlech z nabídky příplatků se objevuje ekologická tkanina z mikrovlákna Dinamica (na pohled i dotek připomíná Alcantaru).
Pokud jde o rychlost, nejvýkonnější verze nabídne výkon až 235 koní, takže z klidu na stovku zrychlí za svižných 6,6 sekundy – to platí pro verzi s menší baterií o kapacitě 58 kWh, jež zajistí dojezd až 420 km. Zvolit však můžete i větší baterii s kapacitou 77 kWh, která by měla umožnit dojezd až 540 km, kvůli vyšší hmotnosti však zrychlení stoupne na rovných 7,0 s (což pořád není pomalý čas).
V nabídce budou i slabší verze (základ se 150 koni a baterií 45 kWh a silnější s výkonem 204 koní a baterií 58 kWh), které dobře znáte z nabídky ID.3, ale ty už nebudou tak svižné. Všechny varianty budou nicméně těžit z typických výhod elektrického pohonu (instantní zátah v každé rychlosti) a dané koncepce – kompaktní rozměry, nízké těžiště, pohon zadních kol.
Bude tedy s Cuprou Born zábava? Nu, mohla by být! Ostatně i MINI Cooper SE jezdí moc pěkně a ani s Hondou e není ve městě nuda. Na potvrzení této domněnky si však musíme počkat až do září, kdy Cupra Born oficiálně dorazí na trh. Tou dobou bude také k dispozici oficiální ceník – počítejte s tím, že Cupra Born bude stát samozřejmě o poznání méně než Taycan nebo e-tron GT, ale pořád to nebude žádná láce…