Hlavní obsah

Cupra představuje nový model – plug-in hybridní výkonné CUV

Foto: Cupra

Cupra Formentor

Když se SEAT rozhodl, že z Cupry udělá samostatnou značku, kroutili jsme hlavou. Když se prvním modelem téhle sportovní značky stalo SUV Ateca, kroutili jsme hlavou ještě o trochu víc. A teď, když přichází první Cupra vlastní konstrukce, nejspíš si tu hlavu už ukroutíme – je to totiž plug-in hybridní CUV, které má ale nižší výkon než Cupra Ateca. Kam tahle sportovní značka sakra směřuje?!

Článek

Nakonec jsme byli příjemně překvapení, protože Cupra Ateca se nám fakt líbila. Výkon 300 koní a sportovní podvozek ji řadí mezi opravdu schopná auta, a to přesto, že jde o nadšenými řidiči nepříliš oblíbené SUV. Když Cupra slíbila do Ženevy další překvapení, tedy svůj první vlastní model, byli jsme napnutí, čím bude chtít Atecu trumfnout. Věděli jsme tedy, že půjde o crossover nebo CUV, chcete-li. Spekulovalo se i o pojmenování, přičemž nejčastěji bylo zmiňováno jméno Terramar.

Realita je nakonec trochu jiná – crossover to vážně je, ale jmenuje se Formentor (Terramar se nám tedy líbil o trochu víc) a vypadá vážně skvěle! Jen si nejsme úplně jistí pohonným ústrojím, které je víc hi-tech než výkonné. Hodně se spekulovalo o tom, že by Cupra vsadila na pětiválec Audi a výkon novinky vyšponovala na nějakých 350 až 400 koní, aby překonala Atecu a stala se pravou vlajkovou lodí sportovní značky. Ale tyhle spekulace se sakra hodně spletly.

Formentor je totiž poháněn plug-in hybridním systémem. Ještě divnější je ale to, že hybridní pohon poskytuje nejvyšší výkon relativně skromných 245 koní. Po nabití baterií dokáže Formentor díky velké sadě akumulátorů ujet v režimu výhradně elektrického pohonu až 50 km. Jenže to nezní moc sportovně, že? Formentor má adaptivní tlumiče DCC, uzávěrku diferenciálu a ostřejší reakce na pokyny volantu, jenže taky má méně výkonu než Ateca a nejspíš bude kvůli použitým technologiím taky dražší. Komu je tohle auto vlastně určené?

Co se ale bezesporu povedlo, je design interiéru předpovídající směřování nejen Cupry, ale celého Seatu (podobná kabina a infotainment bude i v novém Leonu). Tomu vévodí digitální palubní přístroje a zcela nový infotainment s 10" dotykovým displejem, naprosto skvělá jsou hlavně opravdu sportovně tvarovaná sedadla čalouněná kůží. Musíme říct, že je to právě interiér, která se nám líbí asi nejvíce.

Sami jsme zvědaví, jaké ohlasy novinka sklidí. A dozvíme se to už brzy, protože Cupra model Formentor představí už za pár dnů v rámci autosalonu v Ženevě. Produkční vůz pak spatří světlo světa asi za rok.

Oslovila vás nová Cupra Formentor?
ANO, vypadá skvěle a technika je fascinující
41,9 %
NE, čekal jsem opravdu sportovní model, ne další přetechnizované SUV
58,1 %
Celkem hlasovalo 124 čtenářů.
Související témata:
Načítám